سرپرست سازمان اورژانس در توصیه هایی بهداشتی به زائران اربعین حسینی از آنان خواست که حداقل 2 هفته قبل از عزیمت به کشور عراق واکسن آنفلوانزا تزریق کنند.

2 هفته قبل از عزیمت به عراق واکسن آنفلوانزا تزریق کنید

سلامت نیوز: سرپرست سازمان اورژانس در توصیه هایی بهداشتی به زائران اربعین حسینی از آنان خواست که حداقل 2 هفته قبل از عزیمت به کشور عراق واکسن آنفلوانزا تزریق کنند.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از  ایرنا  پیرحسین کولیوند با بیان اینکه زائران اربعین حسینی به منظور حفظ سلامتی خود لازم است نکات بهداشتی را در حین سفر اعمال کنند، گفت: زائران در صورت داشتن بیماری یا مشکلات جسمی قبل از سفر به پزشک خود مراجعه کرده و در حین سفر داروهای مصرفی روزانه و همچنین لیست داروهای مصرفی و دوز آنها را به همراه داشته باشید.


وی در ادامه با اشاره به اینکه از تماس نزدیک با افراد ناخوشی که سرفه، عطسه و تب دارند خودداری کنید و بیش از یک متر فاصله بگیرید، افزود: دست های خود را به طور مرتب با آب و صابون بشوئید چرا که شستشوی مداوم دست ها به تنهایی تا 50 درصد از انتقال بیماری های عفونی پیشگیری می کند.
سرپرست سازمان اورژانس کشور همچنین توصیه کرد: ژل ضدعفونی دست همراه داشته باشید و از تماس دست آلوده به چشم و دهان خود جدا بپرهیزید و همچنین از سجاده، لیوان و بطری آب شخصی خود استفاده کنید.


کولیوند با اشاره به اینکه برای نوشیدن آب حتما از آب معدنی بسته بندی شده استفاده شود، گفت: برای تامین غذا حتی الامکان به موکب های ایرانی و مراکز معتبر مراجعه کرده و از مصرف سبزی خام یا غذاهای حاوی سبزی خام و سس های مختلف خودداری کنید.


وی با تاکید بر اینکه زائران از تماس، دست دادن و روبوسی با دیگر زائران حتی الامکان خودداری کنند، اظهار داشت: در هنگام عطسه و سرفه جلوی دهان خود را با دستمال بگیرید و دستمال را در سطل آشغال بیاندازید و در صورت نبود دستمال از بالای آستین لباستان استفاده کنید.
سرپرست اورژانس کشور با توصیه به اینکه از مصرف شیر خام و سایر فرآورده های لبنی غیر پاستوریزه جدا خودداری شود، افزود: از خرید و مصرف نوشیدنی ها و مواد غذایی از دست فروشان پرهیز کنید.


وی همچنین تاکید کرد: در شلوغی جمعیت سعی کنید جلوی دهان و دماغ خود را با ماسک بپوشانید و در صورت بروز تب و علائم تنفسی بلافاصله به پزشک کاروان مراجعه کنید و در این مواقع مایعات زیاد بنوشید و استراحت و خواب کافی داشته باشید.


کولیوند با تاکید بر اینکه زائران حتما بیماری وبا را جدی بگیرند و در صورت بروز فورا به پزشک مراجعه کنند، به علائم شایع بیماری وبا اشاره کرد و گفت: اسهال آبکی شدید با دفعات اجابت مزاج غیرقابل شمارش و شبیه آب برنج و بدبو، نبودن دل درد و دل پیچه، برخلاف بسیاری از بیماریهای گوارشی، گرفتگی عضلات پشت ساق پا، عطش فراوان، فقدان خون در مدفوع، استفراغ بدون حالت تهوع، احساس پری و غرغر شکم و فقدان تب از علائم این بیماری است.


سرپرست سازمان اورژانس کشور در پایان از زائران اربعین حسینی درخواست کرد؛ هرگونه طغیان ناشی از آب و مواد غذایی (اگر دو نفر یا بیشتر از یک غذا یا آشامیدنی مشترک استفاده کرده و علائم بالینی مشترک داشته باشند) را به پزشک یا کادر بهداشتی مستقر گزارش کنند.
بر اساس تقویم رسمی کشور، امسال اربعین شهادت سالار شهیدان، امام حسین (ع) امام سوم شیعیان، روز سه شنبه هشتم آبان (20صفر 1440 هجری قمری) است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha