جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح توضیحاتی را درباره طول مدت خدمت سربازی ارائه کرد.

آیا سربازی 24 ماه می‌شود؟

سلامت نیوز: رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح توضیحاتی را درباره طول مدت خدمت سربازی ارائه کرد.

به گزارش سلامت نیوز، سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شایعه افزایش طول مدت خدمت سربازی اظهارکرد: در حال حاضر طول مدت خدمت سربازی 21 ماه است و یک سرباز بدون کسر خدمت و در حالت عادی از زمان اعزام به آموزشی تا پایان خدمت باید 21 ماه خدمت کند.

وی درباره اینکه آیا احتمال افزایش طول مدت خدمت سربازی وجود دارد یا خیر؟ گفت: در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای افزایش طول مدت خدمت سربازی وجود نداشته و آنچه که تحت عنوان افرایش طول مدت سربازی و ... مطرح می شود، صحت نداشته و شایعه است.

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح با تاکید براینکه مشمولان باید اخبار مربوط به سربازی و مقررات آن را از منابع و افراد معتبر و رسمی دریافت کنند، خاطرنشان کرد: متاسفانه گاهی برخی از مشمولان سربازی برپایه اطلاعات غلط و شایعات اعزام خود به سربازی را به تعویق انداخته یا وارد غیبت می شوند. بنابراین لازم است حتما اخبار از طریق مبادی رسمی پیگیری شود.

کمالی همچنین به برخی پیگیری‌های نامربوط مشمولان از نمایندگان مجلس و ... اشاره کرد و افزود: برخی از مشمولان سربازی برای درخواست های خود به سراغ بعضی مسئولان، نمایندگان مجلس و ... رفته و از آنها نامه یا دستخطی مبنی بر اینکه فلان فرد را معاف کنید، کسر خدمت بدهید، غیبت را ببخشید و ... دریافت می کنند و مشمول هم امیدوار شده و در موعد مقرر برای تعیین تکلیف سربازی خود اقدامی انجام نمی دهد و دچار مشکل می شود، چرا که این قبیل نامه‌ها عملا امکان اجرایی شدن نداشته و ملاک عمل در مورد سربازی، قانون خدمت وظیفه عمومی و آیین نامه‌هاست.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌توان اقدامی را خلاف قانون و مقررات سربازی انجام داد، گفت: اگر امکان انجام امری طبق قانون هم وجود داشته باشد، دیگر نیازی به آوردن نامه و دستخط از مسئولان و نمایندگان و ... نیست و اقدامات در روال اداری و قانونی خود قابل پیگیری و انجام است.

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح در پایان به مشمولان توصیه کرد که به امید آنچه که تحت عنوان طرح، پیشنهاد و احتمال در مورد سربازی مطرح می‌شود اعزام خود به سربازی را تأخیر نیانداخته و وارد غیبت نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha