شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶
کد خبر: 256280

عضو انجمن جراحان ارتوپدی ایران گفت: بیشترین حجم مراجعات به متخصصین ارتوپدی در حوزه درد شانه است که این درد می‌تواند ناشی از گیر افتادن تاندون شانه یا پارگی تاندون شانه باشد.

بیشترین علت مراجعه به متخصصین ارتوپدی

سلامت نیوز: عضو انجمن جراحان ارتوپدی ایران گفت: بیشترین حجم مراجعات به متخصصین ارتوپدی در حوزه درد شانه است که این درد می‌تواند ناشی از گیر افتادن تاندون شانه یا پارگی تاندون شانه باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، حمیدرضا اصلانی دبیر جراحان شانه و آرنج ایران در آستانه برگزاری بیست و ششمین کنگره سالیانه انجمن جراحی ارتوپدی ایران در ارتباط با شایع‌ترین بیماری‌های مرتبط با آرنج اظهار داشت: درد شانه یکی از مشکلاتی است که بیشترین حجم مراجعات به متخصصین ارتوپدی در حوزه شانه را تشکیل می‌دهد که این درد می‌تواند ناشی از گیر افتادن تاندون شانه یا پارگی تاندون شانه بروز کند و بیشتر در دهه 4 و 5 زندگی افراد به وقوع پیوسته و هنگام خواب این درد افزایش می‌یابد.

وی دررفتگی و دردهای ناپایدار شانه را از دلیل مراجعات جوانان به متخصصان ارتوپدی در حوزه شانه برشمرد و گفت: ضربه‌های مکرر می‌تواند سبب این دررفتگی شود و حتی امکان وقوع این دررفتگی تا 100 بار نیز وجود دارد که این افراد باید جهت رفع این مشکل درمان جراحی به روش آرتروسکوپ و یا به روش باز شوند.

عضو انجمن جراحان ارتوپدی ایران شکستگی شانه و آرتروز مفصل شانه را از دیگر مشکلات شایع در این حوزه برشمرد و اعلام کرد:‌آرتروز مفصل شانه با علائمی همچون درد، و گاهی برجستگی استخوانی و محدودیت حرکت شانه همراه بوده که باید این آرتروز در صورت شدید بودن حتماً مورد جراحی قرار گیرد و مفصل با پروتز جایگزین شود.

اصلانی گفت:‌ متأسفانه در حال حاضر پروتزهای موجود در کشور ناقص بوده و گاهی سایزهای متوسط یافت نمی‌شود و به طور کلی در این زمینه کمبود داریم.از طرفی وسایل جراحی نیز گران شده و این موضوع بیماران را با مشکل مواجه کرده است.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: وسایل فلزی همچون پنس و قیچی در همه جای دنیا قابل استریل بوده ولی سایر وسایل، مصرف چندباره آنها عوارض زیادی را به همراه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha