استفاده صحیح از پله نه تنها هیچ آسیبی به عضلات زانو وارد نمی‌کند، بلکه یکی از بهترین و کارآمدترین ورزش هایی است که در سلامت قلب و عروق، تناسب اندام و لاغری مفید است.

بالا رفتن از پله هیچ آسیبی به عضلات زانو وارد نمی‌کند

سلامت نیوز: استفاده صحیح از پله نه تنها هیچ آسیبی به عضلات زانو وارد نمی‌کند، بلکه یکی از بهترین و کارآمدترین ورزش هایی است که در سلامت قلب و عروق، تناسب اندام و لاغری مفید است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا از سایت Fitm ، بارها شنیده شده که به جای بالا رفتن از پله از آسانسور استفاده کنید چرا که بالا و پایین رفتن از پله، به عضلات زانو فشار وارد می کند و آسیب های جبران ناپذیری به دنبال دارد. در صورتی که استفاده صحیح از پله نه تنها هیچ آسیبی به بدن وارد نمی کند، بلکه یکی از بهترین و کارآمدترین ورزش هایی است که برای حفظ سلامت بدن به ویژه سلامت قلب و عروق، تناسب اندام  و لاغری از آن بهره می برند. حتی بیشتر دونده های حرفه ای هم تمرینات قدرتی خود را روی پله انجام می دهند.

با تمرینات صحیح روی پله، عضلات پایین تنه تقویت شده و ضربان قلب افزایش می یابد. نیروی بدن در برابر گرانش زمین بالا می رود و با تمرینات مقاومتی، نتایجی از جمله افزایش ضربان قلب، تعریق فراوان، تقویت عضلات چهارسرران و عضلات پایین تنه حاصل می شود. کالری سوزی هم از عواید بسیار مثبت و پرطرفدار پله نوردی است. جالب این  که حتی تا مدتی پس از اتمام تمرین کالری هم می‌سوزانید.

تمرین روی پله تمام بدن را وادار به تحرک می کند. بهتر است اوایل کار، هر تمرین را در ۳۰ ثانیه انجام دهید. پس از آن ۲ دقیقه استراحت کنید و باز ادامه دهید. تا ۱۰ دقیقه مقاومت کنید و فعالیت را ادامه دهید. پیش از آموزش دو حرکت مفید پله ای، تاکید می‌شود. در صورتی که آسیب یا مشکل خاصی در زانوی خود دارید حتما پیش از شروع تمرینات با پزشک مشورت کنید.

برای تقویت قلب بهتر است بالا رفتن از پله را ابتدا به مدت ۳۰ ثانیه آغاز کنید. به طوری که از پایین پله ها شروع کنید و پله ها را یکی پس از دیگری با سرعت به سمت بالا بدوید. دست ها را در طرفین بالا و پایین ببرید، طوری که هنگام پیاده روی سریع این کار را می کنید. وقتی رسیدید بالا، به آهستگی و با گام هایی سبک، از پله ها پایین بیایید.

همچنین برای خیز برداشتن قدرتی، در ابتدا پای راست را روی پله دوم قرار دهید و زانوها را کمی خم کنید. حالا فشاری به پای راست وارد کنید برای کشیدن به سمت بالا، فشار بعدی روی پای چپ است. باید از حرکت دادن دست ها هم برای بالا رفتن کمک بگیرید. پله ها را دوتا یکی بالا بروید و طبیعتا روی هر پله، پاها جابه جا می شوند تا رسیدن به بالا خیز برداشتن را ادامه دهید و برای برگشتن خیلی آهسته پله ها را پایین بیایید. دقت کنید که این مرحله را نیز به مدت ۳۰ ثانیه انجام دهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha