مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: بیماری پوستی مربوط به کودکان روستاهای ذکری و گل نی شهرستان »درمیان » در حال بهبودی است و کاروان های سلامت تا نتیجه کامل به این مناطق اعزام می شود.

بیماری پوستی کودکان «ذکری و گل نی» رو به بهبودی است

سلامت نیوز: مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: بیماری پوستی مربوط به کودکان روستاهای ذکری و گل نی شهرستان »درمیان » در حال بهبودی است و کاروان های سلامت تا نتیجه کامل به این مناطق اعزام می شود.

به گزارش سلامت نیوز، محمدرحیم شهریاری، در گفت و گو با ایرنا افزود: در ارتباط با پیگیری روند درمان بیماری پوستی شایع در روستاهای شهرستان درمیان تاکنون پنج کاروان به این مناطق اعزام شده اند.
وی بیان کرد: پنجمین کاروان با حضور دکتر عمادی پزشک متخصص داوطلب جمعیت هلال احمر به ذکری و گل نی در 26 مهر ماه جاری اعزام شد که از وضعیت عمومی روند درمان رضایت داشتند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: با اعزام پنج کاروان سلامت به این مناطق روند درمانی 75 کودک درگیر بیماری پوستی مورد بررسی قرار گرفت و تاکنون 21 میلیون تومان هزینه شده است.

** وضعیت کودکان تغییر کرد
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران هم گفت: براساس بررسی های میدانی عوامل محیطی تنها دلیل بیماری پوستی در کودکان این منطقه است و ژنتیک و آب نقشی در این زمینه ندارد به همین دلیل درمان کوتاه مدت نتیجه رضایت بخشی به همراه داشته است.
دکتر سید ناصر عمادی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کودکان امروز (28 مهر 97) ذکری و گل نی متفاوت از کودکان دوم خرداد 97 در همین منطقه هستند.
وی تصریح کرد: کودکانی که قدرت صحبت کردن نداشتند با اعتماد به حضور و آموزش صحیح در گفتمان ها مشارکت می کنند.
پزشک داوطلب جمعیت هلال احمر افزود: مهمترین نتیجه سه سفر به خراسان جنوبی و حضور در روستاهای محروم همچون ذکری و گل نی، افزایش مشارکت اجتماعی است.

** خانواده ها اعتماد و مشارکت کردند
وی اظهار داشت: اعتمادی که از حضور کاروان های سلامت در این منطقه به وجود آمده موجب درمان این بیماری شده است به طوری که هنوز خانواده ها روش های درمانی را به یاد داشتند و به خوبی رعایت می کردند.
عمادی با بیان اینکه حضور سایر دستگاه ها و خیران در این روستاها مشاهده می شد گفت: تصاویری که در پنج ماه گذشته و امروز در اختیار دارم نشان دهنده کاری جهادی است که به نوعی چهره روستا را عوض کرده است.
وی از حضور کاروان سلامت چشم در آینده نزدیک در این منطقه خبر داد و گفت: حین پیگیری بیماری چشم یکی از کودکان، تماسی با وزیر بهداشت داشتم که با توجه به اهمیت حضور این کودک در مدرسه، دکتر قاضی زاده هاشمی قول دادند در یک ماه آینده تیمی متخصص را برای درمان بیماران چشم به خراسان جنوبی اعزام کنند.
عمادی تصریح کرد: با هماهنگی هایی که انجام خواهد شد تیم تخصصی پوست هم بار دیگر برای خدمات رسانی و درمان در کنار تیم چشم به مناطق محروم خراسان جنوبی برای درمان جامعه هدف بزرگتری اعزام خواهد شد.

بروز بیماری های پوستی در روستاهای ذکری و گل نی شهرستان مرزی درمیان از اوایل امسال در فضای مجازی و پایگاه های خبری خبرساز شد.
«جلاران، گل نی و ذکری» از روستاهای محروم خراسان جنوبی است که به دلیل محرومیت زیاد و شیوع بیماری های پوستی در این روستاها در خردادماه امسال استاندار خراسان جنوبی تیمی را برای بررسی وضعیت این مناطق به ریاست معاون عمرانی استاندار به این روستاها اعزام کرد و از تمامی دستگاه های اجرایی استان خواست با حرکت جهادی برای رفع غبار محرومیت از این روستاها تلاش کنند.
خراسان جنوبی 11 شهرستان دارد و درمیان یکی از شهرستان های مرزی این استان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha