متخصصان تکنیکی جدید برای حل بحران جهانی مقاومت آنتی بیوتیکی ارائه دادند که این تکنیک مبتنی بر بی‌اثر کردن باکتری‌ها بدون نیاز به کشتن آنهاست.

راه‌حلی جدید برای بحران جهانی "مقاومت آنتی‌بیوتیکی"

سلامت نیوز: متخصصان تکنیکی جدید برای حل بحران جهانی مقاومت آنتی بیوتیکی ارائه دادند که این تکنیک مبتنی بر بی‌اثر کردن باکتری‌ها بدون نیاز به کشتن آنهاست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، کارشناسان معتقدند که بی‌اثر کردن باکتری‌ها بدون کشتن آن‌ها باعث کاهش احتمال رشد گونه‌های مقاوم می‌شود.

متخصصان یک تیم تحقیقاتی از دانشکده پزشکی دانشگاه "کیس وسترن ریورس کلیولند" طی آزمایشی دریافتند هنگامی که موش ها با نوعی از مولکول‌های کوچک با قابلیت متوقف کردن تولید سموم در باکتری‌ها درمان می شوند از نوعی عفونت خونی سپتیسمی نجات می‌یابند.

در صورتی که این یافته ها در مورد انسان‌ها نیز صدق کند، ممکن است برای درمان سپتیسمی دیگر نیازی به استفاده از آنتی بیوتیک‌ها نباشد.

طبق این مطالعه مولکول‌های کوچک می‌توانند اثربخشی آنتی بیوتیک ها را افزایش دهند. چرا که موش هایی که با هر دو نوع درمان علاج شده بودند، باکتری‌های کمتری نسبت به موش‌هایی که فقط با آنتی‌بیوتیک درمان شده بودند در خونشان وجود داشت.

برای افراد سالم مانند ورزشکارانی که به سپتیسمی مبتلا شده‌اند استفاده از درمان با این مولکولهای کوچک به تنهایی می تواند کافی باشد. اما برای افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، ترکیب این درمان با آنتی بیوتیک ها موثر است. چرا که این مولکول های کوچک فعالیت آنتی بیوتیک های معمولی مانند پنی سیلین را تقویت کرده و می توانند به حل معضل مقاومت آنتی بیوتیکی کمک کنند.

این مولکولهای کوچک که در این نوع از درمان مورد استفاده قرار می‌گیرند به گونه ای اثر می‌کنند که این باکتری ها را از تولید سمومی که سلول‌های ایمنی را از بین می‌برند، باز می دارند.

به گزارش سایت تخصصی مدیکال نیوز تودی، طبق بررسی‌های جهانی در سال ۲۰۱۶ میلادی این گونه برآورد می‌شود که سالانه ۱۰ میلیون نفر می‌توانند در معرض خطر جهانی مقاومت آنتی بیوتیکی قرار بگیرند. بحران مقاومت آنتی بیوتیکی در حال حاضر به اندازه ای در جهان توسعه یافته که برای برخی عفونت‌ها هیچ آنتی بیوتیک موثری باقی نمانده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha