رییس روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: مراکز درمانی مسموم شدگان الکلی را به پلیس و مراجع قضایی گزارش نمی کند و این افراد بدون ترس و در سریع ترین زمان ممکن به بیمارستان مراجعه کنند.

مردم به اورژانس اعتماد داشته باشند/ مراکز درمانی مسمومان الکلی را به پلیس گزارش نمی کنند

سلامت نیوز: رییس روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: مراکز درمانی مسموم شدگان الکلی را به پلیس و مراجع قضایی گزارش نمی کند و این افراد بدون ترس و در سریع ترین زمان ممکن به بیمارستان مراجعه کنند.

به گزارش سلامت نیوز، فاطمه نوروزیان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هر چقدر فاصله بین مصرف مشروب الکلی و مسمومیت و مراجعه به پزشک کمتر باشد، احتمال نجات بیمار و کاهش عوارض، کمتر خواهد بود.

وی تصریح کرد: مردم به اورژانس و مراکز درمانی اعتماد کامل داشته باشند و اگر فردی به مشروب الکلی‌ که مصرف کرده‌‌ شک دارد و وی یا اطرافیانش با نشانه های مسمومیت مواجه شدند، فوری با 115 تماس گرفته یا به اورژانس‌های بیمارستانی مراجعه کنند و از حفظ اسرارشان مطمئن باشند.

نوروزیان یادآور شد: اگر فرد در مراحل ابتدایی مسمومیت با الکل چوب باشد، به طور کامل درمان خواهد شد اما از یک مرحله به‌ بعد، فرد به‌ هیچ ‌عنوان قابل درمان نخواهد بود.

به گفته این مقام پزشکی، در مسمومیت های الکلی که در دوره 10 روزه ( 4 تا 14مهر) در هرمزگان روی داد، 22 نفر جان خود را از دست دادند و 132 نفر نیز دیالیز شدند.

او یادآور شد: تعدادی از این افراد اگر زودتر به بیمارستان مراجعه کرده بودند، از مرگ نجات می یافتند و یا نیازی به دیالیز نداشتند.

رییس روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اضافه کرد: در رویداد جداگانه ای، از شب گذشته (27مهر ) تا ظهر شنبه 28 مهر، 20 نفر در اثر مسمومیت با مشروب الکلی دست ساز به دو بیمارستان بندرعباس مراجعه کرده اند که یک نفر از آنان جان خود را از دست داد و 9 نفر نیز دیالیز شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha