معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: تحولاتی در عرصه آموزشی رخ داده است که ازجمله آن نهایی شدن بازنگری رشته‌های پزشکی عمومی است.

نهایی شدن بازنگری رشته‌های پزشکی عمومی

سلامت نیوز: معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: تحولاتی در عرصه آموزشی رخ داده است که ازجمله آن نهایی شدن بازنگری رشته‌های پزشکی عمومی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، باقر لاریجانی در اجلاس معاونین آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی که در سالن کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، افزود: با توجه به اینکه در آغاز سال تحصیلی قرار داریم، موضوع آموزش عالی بسیار مهم است و در این عرصه مسئولیت ارائه خدمات را برعهده داریم، البته در حوزه آموزش عالی پزشکی قدم‌هایی برداشته شده و یکی از آن‌ها مصوبه آمایش سرزمینی است که شورای انقلاب فرهنگی آن را به دانشگاه‌ها ابلاغ کرد.

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم اکنون موضوع مأموریت در دانشگاه‌ها به گونه‌ای شکل پیدا کرده است که مراکز آموزشی پاسخگوی دغدغه‌ها در این عرصه هستند و امروز موضوع محاسبات نیروی انسانی یکی از مهمترین موضوع هاست تا در حوزه آموزش تعامل بهتری شکل گیرد.

وی به تحول آموزش عالی در حوزه سلامت اشاره کرد و افزود:​ این موضوع یک سند آینده نگارانه درباره آموزش عالی است زیرا در حوزه‌های مختلف وزارت بهداشت قدم‌های استواری برداشته شده است و آمار‌ها نشان می‌دهد که ۶۰ درصد استادان درگیر این موضوع هستند.

لاریجانی با اشاره به اینکه فعالیت در عرصه مرکز راهبردی آموزش پزشکی در حال انجام است، گفت:​ فعالیت و راه اندازی مرکز راهبردی آموزش پزشکی در تحول آموزش عالی بکار می‌رود و مؤثر است.

وی افزود: مباحث مربوط به پزشک خانواده، پزشک عمومی و بازنگری در این حوزه‌ها باید انجام شود و بررسی‌ها صورت گیرد.

لاریجانی به دانشگاه مجازی اشاره کرد و گفت: هم اکنون دانشگاه مجازی و فعالیت در این عرصه شروع شده است و باید بتوانیم آموزش‌های مهارتی را در دانشگاه‌ها گسترش دهیم زیرا این آموزش‌ها می‌تواند نیاز‌های کشور را برطرف کند.

وی با اشاره به اینکه مرکز سنجش وزارت بهداشت به روز شده است، افزود: در همه مناطق آمایشی مرکز سنجش راه اندازی می‌شود و این مرکز می‌تواند صرفه جویی‌های میلیاردی را به همراه داشته باشد و دغدغه‌ها را کاهش دهد.

معاون آموزشی وزیر بهداشت با اشاره به اینکه بازنگری رشته‌های پزشکی عمومی نهایی شده است، ​گفت: تحولات بزرگی در عرصه آموزش شکل گرفته است که ازجمله آن می‌توان به بازنگری رشته‌های پزشکی عمومی اشاره کرد و در این عرصه باید نقشه توسعه آینده دانشگاه‌ها را به سرعت پیش ببریم و آموزش مجازی را توسعه دهیم.

وی افزود:​ اعتباربخشی دانشگاه‌ها باید انجام شود، البته باید به اینکه نکته توجه شود که اعتباربخشی مسابقه نیست و باید فعالیت مؤثری در این عرصه شکل گیرد.

لاریجانی گفت:​ هم اکنون دانشگاه‌ها مدلی برای آمایش بین الملل را پیدا کرده اند و در حوزه آموزش عالی و در بحث پزشکی دارای مأموریت هستند، هرچند در موضوع اعتبارات وضع جالبی نداریم و باید شاهد ارتقای اعتباری با هدایتی هوشمند و مسیری ارزشمند و تلاش در این زمینه باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha