محققان کانادایی به بیماران قلبی توصیه کرده‌اند برای افزایش طول عمر، پس از بیست دقیقه نشستن یا لمیدن، به مدت کوتاهی تحرک و فعالیت فیزیکی داشته باشند.

بیماران قلبی چگونه طول عمر خود را افزایش دهند؟

سلامت نیوز:محققان کانادایی به بیماران قلبی توصیه کرده‌اند برای افزایش طول عمر، پس از بیست دقیقه نشستن یا لمیدن، به مدت کوتاهی تحرک و فعالیت فیزیکی داشته باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،این مطالعه نشان می دهد بیماران قلبی بیشترین زمان بیداری خود را در حال نشسته و لمیده می‌گذرانند.
مطالعات نشان می‌دهد بی تحرکی و ثابت بودن بدن برای مدت طولانی منجر به کاهش طول عمر بیماران قلبی می‌شود؛ ولی اگر بیماران پس از 20 دقیقه نشستن یا لمیدن فعالیت فیزیکی داشته باشند، می‌توانند به سلامت و طول عمر خود کمک کنند.


این مطالعه نشان می‌دهد فعالیت های کوتاه فیزیکی مانند پیاده روی یا نرمش های سبک پس از هر بیست دقیقه نشستن، منجر به سوزاندن 770 کیلوکالری در روز می‌شود. کاهش کالری علاوه بر کاهش وزن و شاخص توده بدنی، بسیاری از فعالیت‌های بدن از جمله افزایش حساسیت به انسولین را افزایش می‌دهد.
این مطالعه به طور کلی حداقل 150 دقیقه فعالیت ورزشی را برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی برای تمام افراد در هفته توصیه می کند. محققان معتقدند شیوه زندگی نقش مهمی در کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی دارد.


به گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO)، بیماری‌های قلبی عروقی مهمترین عامل مرگ و میر در سراسر جهان محسوب می‌شوند.
فشار خون، قند خون و کلسترول بالا، استعمال دخانیات، چاقی و مصرف ناکافی میوه و سبزیجات، از مهمترین عوامل خطر این عارضه هستند. بر اساس گزارش WHO، حدود 80 درصد مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی با اتخاذ شیوه سالم زندگی و فعالیت بدنی قابل اجتنابند. نتایج این مطالعه در کنگره قلب کانادا ارایه شده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha