رئیس مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت با بیان اینکه پیوند کلیه در ایران سال 2017 به بیشترین آمار پیوند از فرد مرگ مغزی رسیده است، گفت: برپایی مراکز فراهم آوری و شناسایی اعضا و نسوج پیوندی از سیاست های وزارت بهداشت است.

پیوند کلیه در کشور از فرد مرگ مغزی به 60 درصد رسید

سلامت نیوز:رئیس مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت با بیان اینکه پیوند کلیه در ایران سال 2017 به بیشترین آمار پیوند از فرد مرگ مغزی رسیده است، گفت: برپایی مراکز فراهم آوری و شناسایی اعضا و نسوج پیوندی از سیاست های وزارت بهداشت است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،‌ مهدی شادنوش، رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت در نخستین کنگره بین المللی پیوند عضو در ترکیه اظهار داشت: شاخص اهدای عضو ایران (PMP) در ۱۸ سال گذشته افزایش مستمر و قابل توجهی داشته و اکنون به بیش از ۱۱.۵ رسیده است. گرچه تا رسیدن به حد مطلوب جهانی که ۲۵ بوده، راه طولانی در پیش است.

شادنوش ادامه داد: پیوند کلیه در ایران در سال 2017 به بیشترین آمار پیوند از فرد مرگ مغزی یعنی به میزان 60 درصد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: برپایی مراکز فراهم آوری و شناسایی اعضا و نسوج پیوندی در تمام نقاط ایران از سیاست های وزارت بهداشت است و تاکنون پیشرفت قابل ملاحظه ای در این زمینه داشته ایم.

رئیس مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت با اشاره به گستره فعالیت های مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت، تاکید کرد: حمایت طلبی و مشارکت سمن ها در فعالیت های این حوزه از سیاست های کنونی دولت است و از همین رو فعالیت هایی از قبیل آموزش تیم ها، مددکاری، انتقال هوایی و فرهنگ سازی در تفاهم نامه ای به انجمن اهدای عضو ایرانیان که در سال 94 فعالیت های خود را با حضور افراد متخصص و با تجربه آغاز کردند، واگذار شده است.

 شادنوش در ادامه به برنامه های آینده کشور در زمینه اهدای عضو اشاره کرد و افزود: ارتقای سطح کیفی واحدهای فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی، ایجاد یک سیستم جامع رجیستری و تخصیص، ایجاد سازوکار انتقال هوایی ارگان، ارتقای برنامه های آموزشی مدیریتی واحدهای فراهم آوری، ایجاد پرونده های الکترونیکی برای خانواده های اهداکننده جهت حمایت معنوی و مادی، طراحی یک سیستم پیشرفته و فراگیر نظارت، بازرسی و کنترل کیفی از جمله برنامه های آینده کشور در زمینه اهدای عضو است.

وی در پایان گزارشی از تاریخچه فعالیت‌های فرهنگی اهدای عضو در ایران و شکل گیری انجمن های اهدای عضو و پیوند ایران که با تلاش ها و پیگیری های فعالان این عرصه تاسیس شده است، ارائه کرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha