نتایج مطالعه جدید نشان می دهد طول مدت تنفس های غیرعادی در طول خواب عامل پیش بینی کننده بهتری برای احتمال خطر مرگ در زنان و مردان است.

اختلال در خواب میزان احتمال مرگ را پیش بینی می کند

سلامت نیوز:نتایج مطالعه جدید نشان می دهد طول مدت تنفس های غیرعادی در طول خواب عامل پیش بینی کننده بهتری برای احتمال خطر مرگ در زنان و مردان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، «آپنه خواب انسدادی»، توقف موقت نفس کشیدن در طول مدت خواب است. دکتر «متیو باتلر»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «این نتایج برخلاف حالت عادی به نظر می رسند چراکه دوره های کوتاه تر نفس کشیدن های مختل شده نشاندهنده آستانه تحریک پایین است که با انقطاع خواب، افزایش حالت سمپاتیک و ریسک بالاتر فشارخون بالا مرتبط است.»

شرکت کنندگان در این تحقیق جدید مبتلا به آپنه ها و هیپوپنه های کوتاه بود و در طول یک دهه تحت نظر بودن، در معرض ریسک بالاتر مرگ قرار داشتند.

مطالعات قبلی نشان داده اند «اندوکس آپنه-هیپوپنه»، متداول ترین شاخص مورداستفاده در مورد شدت آپنه خواب، با مرگ و میر و بیماری قلبی مرتبط است.

در این مطالعه، گزارشات ۵۷۱۲ فرد با میانگین سنی ۶۳ سال مورد بررسی قرار گرفت. تعداد زنان و مردان شرکت کننده تقریبا برابر بود و به مدت بالغ بر ۱۱ سال تحت نظر بودند.

مطالعه نشان داد شرکت کنندگان دارای کوتاه ترین طول مدت نفس کشیدن ۳۱ درصد بیشتر در معرض مرگ قرار دارند.

مطالعات دیگر نشان داده اند مسئله آپنه خواب عارضه ای به شدت ارثی است و در زنان شیوع بیشتری دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha