رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران گفت: شکایت از پزشکان ارتوپدی بسیار بالا است که علت آن اغلب عدم درک از آسیب، حادثه و بیماری و نشناختن تفاوت عارضه با قصور است.

شکایت از پزشکان ارتوپدی بالا است / برخی مسئولان مردم را به جان پزشکان می اندازند

سلامت نیوز:رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران گفت: شکایت از پزشکان ارتوپدی بسیار بالا است که علت آن اغلب عدم درک از آسیب، حادثه و بیماری و نشناختن تفاوت عارضه با قصور است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محمد رازی در  بیست و ششمین کنگره سالیانه انجمن جراحی ارتوپدی ایران اظهار داشت: این کنگره سی‌ام مهرماه تا چهارم آبان در هتل المپیک با حضور مهمانان داخلی و خارجی و صاحب‌نظران برجسته در حال برگزاری و جدیدترین مباحث علمی در زمینه‌های مختلف ارتوپدی از جمله شانه، زانو، دست، لگن و ... مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ارتوپدی جراحی زیبایی ندارد، اظهار داشت: برخی افراد برای بلند کردن قد به جراحان ارتوپدی مراجعه می‌کنند که البته این مسئله بسیار محدود بوده و ما پزشکان نیز آن را توصیه نمی‌کنیم.

وی افزود: این عمل غیرضروری بوده و ممکن است در مواردی نیز فرد دچار عارضه شود ولی در موارد نادر که به دلیل بیماری به طور مثال یک پای فرد کوتاه و دیگری بلند باشد، اندیکاسیون ارتوپدی وجود داشته ولی برای زیبایی اندیکاسیونی تعریف نشده است.

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران در پاسخ به اینکه میزان خطاهای ارتوپدی و یا قصور پزشکان در این حوزه به چه میزان است، گفت:‌جراحان ارتوپدی با کسانی مواجه هستند که در تروما یا حوادث دچار آسیب شده‌اند و بیماران متصور هستند که 100درصد به حالت قبل از حادثه بازگردند و این توقع غیر قابل دستیابی بوده و نارضایتی آنها را می‌تواند به همراه داشته باشد.

رازی عنوان کرد: جراحان ارتوپدی کمک می‌کنند که فرد از معلولیت شدید نجات یابد و خطر مرگ آن را تهدید نکند همچنین تا حدود زیادی آسیب به فرد رفع شود ولی در بسیاری از مواقع این این توقع ایده آل جامه عمل نمی‌پوشتند و بیماران نارضایتی‌هایی دارند.

وی گفت: عارضه پزشکی با قصور متفاوت است و تصادفات می‌تواند با عوارض شدیدی همراه باشد که جراح ارتوپد تلاش می‌کند آنها را به میزان زیادی بکاهد و چنانچه همه آسیب ها مرتفع نشد دلیل قصور نیست.

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران بیان داشت: شکایت از پزشکان ارتوپدی بسیار بالا است که علت آن اغلب عدم درک از آسیب، حادثه و بیماری، و نشناختن تفاوت عارضه با قصور، و تحریک توسط کسانی است که بعضاً از مسئولین هم هستند و بجای اینکه که به جامعه آرامش تزریق کنند مردم را به جان پزشکان می‌اندازند، از دلایل  این مسئله است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha