در دنیای پرسرعت این روزها ما تمایلی برای گذراندن زمان کافی برای بهبودی نداریم؛ اما در ادامه برایتان می‌گوییم که چرا نباید هنگامی که بیمار هستیم، برای بازگشت به محل کارمان عجله کنیم؟

اگر سرما خوردید چند روز باید در خانه بمانید؟

سلامت نیوز: در دنیای پرسرعت این روزها ما تمایلی برای گذراندن زمان کافی برای بهبودی نداریم؛ اما در ادامه برایتان می‌گوییم که چرا نباید هنگامی که بیمار هستیم، برای بازگشت به محل کارمان عجله کنیم؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تبیان، تقریباً همه‌ی ما این سناریو را از حفظیم: دچار علائم آنفلوانزا یا سرماخوردگی می‌شویم و بعد از یکی دو روز علائم کم‌کم بهتر می‌شوند. مطمئناً دوست داریم همچنان در خانه بمانیم و استراحت کنیم تا کاملاً خوب شویم اما تصور کارهای تلنبار شده، سِیل ایمیل‌های کاری که اینباکس را در حال انفجار کرده و ...، باعث می‌شود صبح روز بعد سر کارمان برگردیم. حالمان خوب است و بهتر هم باید بشویم. این‌طور نیست؟ اما احساس می‌کنیم پاهایمان سست شده و احساس تب مانندی شروع می‌کند به خزیدن در تن و بدنمان! شاید باید چند روز دیگر هم کار را تعطیل کنید.

سرماخوردگی، گلودرد، تب و لرز و ... . زمان کافی صرف درمان و استراحت کردن می‌تواند کار سختی باشد، مخصوصاً اگر کار پرمشغله‌ای داشته باشید؛ اما از کجا بدانید چه زمانی بدنتان آن‌قدر قوی و بازیابی شده که می‌تواند به زندگی عادی‌اش برگردد؟

چرا باید برای بازگشت به محل کار انتظار کشید؟

1. بیماری‌تان مسری است
همکاران را هم بیمار خواهید کرد! بیماری‌هایی چون آنفلوانزا یا نوروویروس، به راحتی از طریق ذرات ریز در هوا، تماس انسانی و سطوح مشترک منتشر می‌شوند. طبق گفته‌ی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها، دوران نهفتگی برای بیماری‌های معمولی پیش از ظهور علائم شروع می‌شود، یعنی حتی قبل از اینکه بدانید بیمارید می‌توانید بیماری را سرایت دهید.
بیماری‌های واگیردار می‌توانند به سرعت در میان عموم منتشر شوند، مخصوصاً در محل کار اُپن با آشپزخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی مشترک. برای همین معمولاً توصیه می‌شود بعد از گذشت 24 ساعت از فروکش کردن تب یا بعد از برطرف شدن کامل علائم به محل کارتان برگردید تا احتمال سرایت بیماری وجود نداشته باشد.

2. علائم بیماری و داروهایی که مصرف می‌کنید کارتان را مختل می‌کند
شاید فکر کنید حالتان آن‌قدر بد نیست و می‌توانید به کارتان ادامه دهید اما ممکن است با اشتباهاتی که مرتکب می‌شوید، بیشتر به سازمانتان ضرر بزنید! زیرا کاملاً هوشیار نیستید. برخی از داروهایی که برای بیماری‌های معمولی چون سرماخوردگی یا آنفلوانزا تجویز می‌شوند می‌توانند مهارت‌های ادراکی‌تان را ضعیف کنند و احساس خواب‌آلودگی یا گیجی به شما بدهند. اگر کارتان جوری است که اجازه‌ی کوچک‌ترین اشتباه را نیز ندارید، در خانه بمانید تا کاملاً درمان شوید. ضمناً ممکن است محیط کارتان جوری باشد که علائمتان را تشدید کند، مثلاً سرد و خشک باشد.

3. حتی زمانی که علائمتان برطرف شده‌اند بدنتان هنوز به استراحت نیاز دارد
ما معمولاً علامت نداشتن را با سلامتی نرمال اشتباه می‌گیریم و به بدن یک استراحت کافی نمی‌دهیم. اگر برای برگشتن به کارتان عجله کنید ممکن است بیماری‌تان دوباره برگردد و بدتر گرفتار شوید.

چرا بدنتان بعد از برطرف شدن علائم هنوز هم به استراحت نیاز دارد؟
هرچند ممکن است بعد از برطرف شدن علائم، دیگر بیماری‌تان را انتقال ندهید اما باید یادتان باشد که بدنتان تحت فشار بوده و سیستم ایمنی‌تان همچنان در حالت جنگ است و کاملاً ریکاوری نشده و اگر از خودتان به خوبی مراقبت نکنید این احتمال وجود دارد که دوباره مبتلا شوید. مراقبت درست در طول مدت بیماری‌های معمولی و البته بعد از آن، برای برگرداندن سیستم ایمنی به وضعیت نرمال بسیار مهم‌اند؛ برخی از این مراقبت‌ها در ادامه ذکر شده‌اند:
* به اندازه کافی آب بنوشید و به تغذیه‌تان اهمیت بدهید
* برای برگشتن به ورزش و فعالیت بدنی عجله نکنید
* اگر علائمتان بدتر شد حتماً فوراً به پزشک مراجعه کنید
* بعد از برگشتن به محل کارتان، مراقبت‌های بیشتری لازم است انجام دهید تا دوباره مبتلا نشوید
* شب‌ها بیشتر بخوابید تا بدنتان کاملاً ریکاوری شود.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha