مسئول پایگاه درمانی حج پزشکی جمعیت هلال احمر در عمود ۱۰۹۲ ، گفت: بیش از ۸ هزار زائر از خدمات درمانی این مرکز در چهار روز نخست استقرار بهره مند شدند.

بهره مندی ۸۰۰۰ زائر اربعین از خدمات درمانی

سلامت نیوز:مسئول پایگاه درمانی حج پزشکی جمعیت هلال احمر در عمود ۱۰۹۲ ، گفت: بیش از ۸ هزار زائر از خدمات درمانی این مرکز در چهار روز نخست استقرار بهره مند شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،محمد فروغی،  با اشاره به استقرار و راه اندازی این درمانگاه از ۲۷ مهرماه جاری در مسیر نجف به کربلا، افزود: این مرکز درمانی با حضور قریب به ۶۰ نفر از پزشکان متخصص و عمومی، پرستار، فوریت های پزشکی، تکنسین دارویی، نجاتگر و سایر نیروهای انتظامی و بازرسی به زائرین حسینی در این ایام خدمت رسانی می کنند.

وی با اشاره به بهره مندی بیش از ۸ هزار زائر از خدمات درمانی این مرکز در چهار روز نخست، اظهار کرد: بیماران و مراجعه کنندگان به این مرکز از خدمات رایگان همچون ویزیت، تزریقات و سرم تراپی، تست قند و فشارخون، پانسمان و بانداژ و... ، بهره مند می شوند.

فروغی با اشاره به استقرار سه دستگاه خودروی آمبولانس در این مرکز خاطرنشان کرد: خوشبختانه با توجه به همکاری نیروهای امدادی کشور عراق، اعزام بیماران به مرکز درمانی در شهر کربلا به خوبی و با سرعت صورت می گیرد.

وی با اشاره به نوع آسیب ها و مصدومیت های زائرین افزود: گرفتگی عضلات، درد پا و زانو و ... از شایعترین نوع مراجعات به این مرکز است.

مسئول درمانگاه حج پزشکی هلال احمر با توجه به استقرار این درمانگاه در ۱۵ کیلومتری شهر کربلا خاطرنشان کرد: با توجه به حضور پزشکان متخصص در این مرکز قبل از اعزام، اقدامات موثر و مطلوبی جهت جلوگیری از وخیم تر شدن حال مصدومین صورت می گیرد.

وی در ادامه با اشاره به آلودگی هوا در روزهای اخیر تا کنون اعلام داشت: مسافران و زائران می بایست رعایت نکات بهداشت فردی را جدی گیرند. 

فروغی در پایان گفت: تا کنون ۷۵ درصد از زائران عربی و ۲۵ درصد از زائران ایرانی از خدمات این مرکز بهره مند شدند.

بیش از ۱۰ پزشک متخصص، ۱۲ پرستار، ۸ تکنسین دارویی و ۳ کارشناس بهداشت در مرکز درمانی حج پزشکی جمعیت هلال احمر در عمود ۱۰۹۲ در مسیر نجف به کربلا خدمات درمانی به مراجعین ارائه می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha