دبیر علمی هجدهمین کنگره گوارش و کبد ایران با اشاره به آمار 30 درصدی ابتلا به رفلاکس در کشور گفت: قرص‌های درمان این بیماری منجر به سرطان نمی‌شود.

قرص‌های درمان رفلاکس منجر به سرطان نمی‌شوند/ علل نفخ شکم

سلامت نیوز: دبیر علمی هجدهمین کنگره گوارش و کبد ایران با اشاره به آمار 30 درصدی ابتلا به رفلاکس در کشور گفت: قرص‌های درمان این بیماری منجر به سرطان نمی‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، اکرم پورشمس دبیر علمی هجدهمین کنگره گوارش و کبد ایران در نشست خبری هجدهمین کنگره بیماری‌های گوارش و کبد ایران، اظهار داشت: بیماری‌های التهابی روده، سرطان روده بزرگ، کبد چرب، رفلاکس، سلیاک، از جمله موضوعاتی است که در این کنگره مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد چرا که اهمیت به هر یک از این بیماری‌ها در جهت پیشگیری و درمان به موقع می‌تواند مؤثر باشد.

وی به موضوع رفلاکس اشاره کرد و گفت:‌رفلاکس مری به معده بسیار در کشور شایع بوده و آماری حدود 30 درصد به خود اختصاص می‌دهد که این مسئله سبب شده برخی افراد نگرانی‌هایی نسبت به درمان این بیماری و عوارض ناشی از آن داشته باشند.

دبیر علمی هجدهمین کنگره گوارش و کبد ایران تأکید کرد: مصرف داروهای درمان رفلاکس نگران‌کننده نیست ولی در صورتی که طولانی مدت مصرف شود باید تمهیداتی اندیشیده شود چرا که می‌تواند مشکلاتی همچون پوکی استخوان را سبب شود که با مصرف ویتامین  D و کلسیم می‌توان آن را کنترل کرد.

پورشمس نفخ شکم، اشکالات حرکتی روده، یبوست و بی‌اختیاری مدفوع را از دیگر مشکلاتی برشمرد که سبب مراجعه به متخصص گوارش می‌شود و گفت: با افزایش سن سالمندی این مسائل بیشتر شده که جدیدترین مباحث و دستاوردهای علمی در این زمینه در کنگره مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

وی افزود: پیوند کبد، بیماری‌های مجاری صفراوی و سرطان‌های آن همچنین اخلاق پزشکی از دیگر موضوعاتی است که در کنگره مدنظر قرار گرفته و اساتید و صاحبنظران برجسته موضوعات مطرح را در این زمینه ارائه می‌کنند.

دبیر علمی هجدهمین کنگره گوارش و کبد ایران گفت: ریسک سرطان در رفلاکس ناچیز است و مصرف  قرص‌های درمان این بیماری منجر به سرطان نمی‌شود و در واقع این مسئله تصوری غلط به شمار می‌رود.

پورشمس گفت: نفخ شکم نیز یکی از شایع‌ترین علت‌های مراجعه به متخصصان گوارش بوده که بخش عمده آن مربوط به فعالیت میکروب‌ها در بدن است و با برخی از داروها و راهکارها می‌توان از میزان آن کاست ولی به طور کلی علامت بیماری خطرناک نیست و یک دلیل عمده آن استفاده بیش از اندازه نان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha