الهام السادات هاشمیان نایینی ، در ارتباط با تنبلی تخمدان اظهارداشت: تنبلی تخمدان یک اصطلاح عامیانه است و این موضوع در مورد افرادی به کار برده می‌شود که دچار عدم تخمک گذاری هستند یا تخمک گذاری خوبی ندارند.

دلایلی که سبب تنبلی تخمدان می‌شود

سلامت نیوز:الهام السادات هاشمیان نایینی در گفت‌وگو با خبرنگار ما در ارتباط با تنبلی تخمدان اظهارداشت: تنبلی تخمدان یک اصطلاح عامیانه است و این موضوع در مورد افرادی به کار برده می‌شود که دچار عدم تخمک گذاری هستند یا تخمک گذاری خوبی ندارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،وی افزود: گروهی از افراد که تخمک گذاری خوبی ندارند، دچار تخمدان پلی کیستیک (PCO) هستند. در واقع می‌توان گفت تخمدان پلی کیستیک اصطلاح علمی و تنبلی تخمدان اصطلاحی عامیانه است.

هاشمیان نایینی گفت: در مبتلایان به عارضه تخمدان پلی کیستیک افراد نمی‌توانند به دلیل وجود برخی عوامل، تحت تاثیر هورمن های FSH و LH طبیعی بدن قرار گیرند و در نتیجه تخمک گذاری انجام نمی شود.

جراح و متخصص زنان در خصوص علت بروز این مشکل گفت: در این افراد هورمون های ترشح شده از هیپوتالاموس، هیپوفیز و تخمدان دچار اختلال است و در نتیجه عملکرد مناسبی ندارد.

وی با بیان اینکه ناباروری می تواند نتیجه تنبلی تخمدان باشد که برخی زنان گرفتار آن می‌شوند،‌ خاطرنشان کرد: اضافه وزن و چاقی، عوامل ژنتیکی، استرس و اضطراب روحی،  مشکلات دیابت و هورمون انسولین، بیماری های غده تیروئید، مشکلات غده فوق کلیه، برخی تومورهای مغزی و بیماری‌های عفونی و میکروبی لگن و رحم می تواند دلایل تنبلی تخمدان باشد.

هاشمیان نایینی تأکید کرد: زنان در صورت مواجهه با اختلال در قاعدگی و یا دردهای لگنی حتما به پزشک مراجعه تا علت مشکل شناسایی و درمان به موقع صورت گیرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha