رئیس سازمان نظام پرستاری: در فرایند بازنگری از سازمان نظام پرستاری نظری خواسته نشده است.

تعرفه‌های خدمات پرستاری در منزل پس از 10 سال بازنگری می‌شود

سلامت نیوز:رئیس سازمان نظام پرستاری: در فرایند بازنگری از سازمان نظام پرستاری نظری خواسته نشده است


به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، رئیس سازمان نظام پرستاری کشور درخصوص بازنگری تعرفه‌های خدمات پرستاری در منزل گفت قرار است پس از 10 سال تعرفه‌های پرستاری در منزل بازنگری شود اما در فرایند بازنگری، از سازمان نظام پرستاری نظری خواسته نشده است.

اصغر دالوندی درباره بازنگری تعرفه‌های پرستاری در منزل  گفت: سازمان نظام پرستاری هم به عنوان ناظر بر اتفاقات حوزه پرستاری باید نقش نظارتی در میزان تعرفه‌ها داشته باشد اما گویا بنا نیست که ارتباطی بین معاونت پرستاری وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری صورت بگیرد چرا که در روند تعیین تعرفه‌ها از سازمان دعوت نشده است.

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور با بیان اینکه تعرفه‌ها مراقبت در منزل 10 سال پیش مدون شده است، گفت: در آن زمان به دلیل اینکه خدمات پرستاری هم مشمول تعرفه‌گذاری شود، آمدند تعرفه‌های مراقبت در منزل را تعیین کردند اما کف تعرفه‌ها را تعیین کردند در صورتی که سال به سال هزینه‌ها افزایش یافت اما تعرفه‌های پرستاری افزایش نیافت.

وی ادامه داد: اکنون کار بازنگری تعرفه‌‌های خدمات پرستاری در منزل در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته است و با توجه به اینکه سازمان نظام پرستاری به عنوان ناظر بر فعالیت‌های جامعه پرستاری است باید در فرایند تعیین تعرفه‌ها دخیل باشد که متاسفانه این اتفاق نیفتاده است.

دالوندی با بیان اینکه 1700 مرکز خدمات پرستاری در منزل مجوز گرفته‌اند، گفت: البته همه این مراکز فعال نیستند و تعداد مراکزی که فعال هستند بسیار پایین‌تر از این عدد است و ملاک ما مراکز فعال هستند و این مراکز موظف هستند که خدمات پرستاری را به بهترین نحو به بیماران ارائه کنند. مراکزی هم که غیرفعال هستند، باید از سوی مراکزی که به آنها پروانه داده شده است نظارت شوند و اگر مرکزی غیرفعال است پروانه آن باطل شود.

رئیس سازمان نظام پرستاری با تاکید بر ارزش‌گذاری بر خدمات پرستاری و ایجاد عدالت اجتماعی در نظام سلامت گفت: پرستاران خط مقدم نظام سلامت هستند اما مطالبات آنها یک سال با تاخیر پرداخت می‌شود، این در حالی است که با توجه به وضع کنونی جامعه اگر این معوقات به موقع پرداخت نشود، مشکلات اقتصادی پرستاران چندین برابر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha