معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر تنها 8 درصد ذخیره سد زاینده‌رود آب دارد، گفت: با کنترل میزان بارش‌ها تا دی‌ماه، اگر شرایط ذخیره سد زاینده‌رود تا آن زمان مطلوب باشد، بنا بر تجربه سال 95 ، آب برای کشت پاییزه کشاورزان رها خواهد شد.

تنها 8 درصد سد زاینده‌رود آب دارد

سلامت نیوز:معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر تنها 8 درصد ذخیره سد زاینده‌رود آب دارد، گفت: با کنترل میزان بارش‌ها تا دی‌ماه، اگر شرایط ذخیره سد زاینده‌رود تا آن زمان مطلوب باشد، بنا بر تجربه سال 95 ، آب برای کشت پاییزه کشاورزان رها خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،حسن ساسانی  در خصوص آخرین وضعیت ذخیره سد زاینده‌رود، اظهار کرد: در حال حاضر ذخیره سد زاینده‌رود 128 میلیون مترمکعب و ورودی سد چهار متر و خروجی آن 11.5 متر و صرفاً برای مصارف شرب اصفهان و یزد است.

وی با بیان اینکه میزان بارش باران از ابتدای سال آبی جاری تاکنون در ایستگاه چلگرد 47 میلی‌متر است، افزود: حجم مخزن سد در درازمدت 647 میلیون مترمکعب بوده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان تأکید کرد: بنا بر آمارهای موجود تنها 8 درصد از حجم یک میلیارد و 400 میلیون مترمکعبی سد زاینده‌رود آب دارد.

وی در خصوص صحبت‌هایی پیرامون توزیع آب کشاورزی در فضای مجازی شده است، گفت: دیروز شنبه 12 آبان ماه در شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده‌رود جلسه‌ای در تهران برگزار شد، اما هنوز مصوبات این جلسه ابلاغ نشده است.

ساسانی تأکید کرد: با کنترل میزان بارش‌ها تا دی‌ماه، اگر شرایط ذخیره سد زاینده‌رود تا آن زمان مطلوب باشد، بنا بر تجربه سال 95 ، آب برای کشت پاییزه کشاورزان رها خواهد شد که البته تصمیم در این خصوص را وزیر نیرو ابلاغ خواهد کرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha