دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی آگاهی از سونامی، 5 نوامبر 2018 برابر با 14 آبان ماه جاری گفت این روز فرصتی است برای تاکید دوباره بر اهمیت پیش بینی و آمادگی برای بلایا.

روز جهانی آگاهی از سونامی فرصتی برای تاکید دوباره بر آمادگی دربرابر بلایا

سلامت نیوز:دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی آگاهی از سونامی، 5 نوامبر 2018 برابر با 14 آبان ماه جاری گفت این روز فرصتی است برای تاکید دوباره بر اهمیت پیش بینی و آمادگی برای بلایا.

به گزارش سلامت نیوز، متن پیام آنتونیو گوترش به شرح زیر است:

سونامی نادر ولی مخرب است. من این را طی سفر اخیرم به سولاوسی در اندونزی اندکی پس از وقوع زلزله و سونامی در اول اکتبر دریافتم. بالغ بر دو هزار نفر کشته شدند و هزاران نفر دیگر آسیب دیده و آواره شدند.

 

علاوه بر تلاش برای رسیدگی به آسیب های جسمی و روانی، مردم سولاوسی نیازمند رسیدگی به خسارات اقتصادی حاصل از این بلا نیز هستند. کاهش خسارات اقصادی  هدفی کلیدی برای "برای چارچوب سندای برای کاهش خطر بلایا" هستند و امری حیاتی برای ریشه کنی فقر بشمار می آید.

 

در دو دهه اخیر، سونامی تقریبا 10 درصد خسارات اقصادی وارده از بلایا را به خود اختصاص داده و مانع دستیابی به توسعه، بخصوص در کشورهای مجاور اقیانوس هند و آرام شده است.

 

روز جهانی آگاهی از سونامی فرصتی است برای تاکید دوباره بر اهمیت پیش بینی و آمادگی برای بلایا از جمله هشدار به موقع، آموزش عمومی، دانش برای درک بهتر و پیش بینی سونامی ونیز تاکید بر توسعه ای است که خطرات مناطق زلزله خیز و مناطق ساحلی را دربرگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha