یکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸
کد خبر: 257836

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌‌ای کردستان‌:‌ هزار و ۳۸۱ میلیون مترمکعب آب پشت سدهای استان ذخیره شده است مدیرعامل شرکت آب منطقه‌‌ای استان کردستان گفت: با توجه به آبگیری چند سد در سال جاری و بارندگی‌های انجام گرفته، هزار و ۳۸۱ میلیون مترمکعب آب پشت سدهای کردستان ذخیره شده است.

افزایش ۱۲ درصدی ذخیره آب در کردستان

سلامت نیوز:مدیرعامل شرکت آب منطقه‌‌ای کردستان‌:‌ هزار و ۳۸۱ میلیون مترمکعب آب پشت سدهای استان ذخیره شده است .مدیرعامل شرکت آب منطقه‌‌ای استان کردستان گفت: با توجه به آبگیری چند سد در سال جاری و بارندگی‌های انجام گرفته، هزار و ۳۸۱ میلیون مترمکعب آب پشت سدهای کردستان ذخیره شده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری ،به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای کردستان، «کامران خرم» افزود: سال گذشته در مجموع ۱۲سد استان کردستان هزار و ۲۲۶ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده بود که با توجه به آبگیری چند سد و بارندگی‌های صورت گرفته این میزان ۱۲ درصد افزایش داشته و به هزار و ۳۸۱ میلیون مترمکعب رسیده است.

وی افزود: حجم آب سد قشلاق سنندج اکنون  8/173 میلیون مترمکعب است که 5 میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است. این میزان در سال گذشته ۱۶۸ میلیون مترمکعب بوده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌‌ای استان کردستان ادامه داد: حجم آب سد آزاد هم در حال حاضر ۹۶ میلیون مترمکعب است که این رقم در سال گذشته ۹۴ میلیون مترمکعب بود. خرم با اشاره به این‌که حجم آب کنونی مخزن سد چراغ ویس سقز ۳۲ میلیون مترمکعب است، یادآور شد: این در حالی است که حجم آب این سد در سال ۹۶ حدود 8 میلیون مترمکعب بوده است.

وی در ادامه سخنان خود به سد سنگ سیاه اشاره و بیان کرد: در حال حاضر حجم آب مخزن سد سنگ سیاه 1/4 میلیون مترمکعب است که سال گذشته 5/8 میلیون مترمکعب بود.مدیرعامل شرکت آب منطقه‌‌ای استان کردستان حجم کنونی آب ذخیره پشت سدهای بانه، گاران، زریبار، زیویه و سورال را به ترتیب 4/2 ، ۷۵، ۴۶، ۱۳ و ۱۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: حجم آب این سدها در سال گذشته به ترتیب ۱/۱، ۷۷، ۴۴، ۱۳ و ۱۰ میلیون مترمکعب بوده است.
خرم با اشاره به این‌که آب سدهای بوکان و گاوشان هم به ترتیب ۲۵۳ و ۴۹۹ میلیون مترمکعب است، اظهار کرد: حجم آب سد بوکان در سال گذشته، ۲۳۶ میلیون و سد گاوشان هم ۵۰۷ میلیون مترمکعب بود.

وی در ادامه افزود: سد تلوار در حال حاضر ۷۷ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده دارد. این در حالی است که حجم آن در سال قبل ۶۰ میلیون مترمکعب بود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌‌ای استان کردستان روند کلی افزایش حجم آب سدهای استان را مناسب عنوان کرد و یادآور شد: سال گذشته، میانگین بارندگی‌های کردستان نسبت به درازمدت، ۱۵درصد بیشتر بوده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha