عضوکمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه سهم دندانپزشکی در طرح تحول سلامت به نحو مطلوب دیده نشده است،گفت: بیماران دهان و دندان عاملی برای شیوع بیماری‌های گوارشی است.

سهم دندانپزشکی در طرح  تحول سلامت دیده نشده است/ بیماری‌های دهان و دندان عاملی برای شیوع بیماری‌های گوارشی

سلامت نیوز: عضوکمیسیون بهداشت و درمان  مجلس با  بیان اینکه سهم دندانپزشکی در طرح  تحول سلامت به نحو مطلوب دیده نشده است،گفت: بیماران دهان و دندان عاملی برای شیوع بیماری‌های گوارشی است.

به گزارش سلامت نیوز، محمد حسین  قربانی  درگفت‌وگو با خانه ملت درباره وضعیت نرخ  خدمات دندانپزشکی درکشور، گفت: گرانی سرسام آور خدمات دندانپزشکی مانع رجوع  بیماران به دندانپزشک است بنابراین می بایست برای سلامت دهان و دندان بیماران فکراساسی کرد.

پیشگیری برترین  سرمایه گذاری در حوزه دندانپزشکی است

 نماینده مردم آستانه اشرفیه درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهترین سرمایه گذاری درحوزه دندانپزشکی توجه به مبحث پیشگیری در بیمارهای دهان و دندان است تصریح کرد: فرهنگ سازی در مراجعه به دندانپزشک باید در کنار حمایت از بیماران  یک صدا در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

 کنترل بیمارهای دهان ودندان در کودکان راهگشایی کاهش هزینه‌های دندانپزشکی

 قربانی افزود: برای کنترل بیماری دهان ودندان می بایست شرایط  سنی و  گروه های هدف  برای  مراجعه به دندانپزشک  در  اولویت قرار بگیرد و این در حالی است که بطور مثال برای حفظ و نگهداری دندان‌های شیری در دوران کودکی  تدابیر ویژه ای در دستور  کار قرار  بگیرد.

وی ادامه داد: بیماری دهان و دندان می تواند گام اول بسیاری از بیماری های گوارشی باشد اما متاسفانه علی رغم تمام تلاشهای که در حوزه تحول سلامت شد، سهم دندانپزشکی سهم قابل توجهی نیست متاسفانه دنداپزشکی سهم خود را  از  طرح تحول سلامت دریافت نکرده است.

 قربانی  افزود:هزینه های دندانپزشکی در شرایطی سرسام آور است که بیمه های درمانی نیز نتوانسته اند، تمام خدمات  دندانپزشکی را پوشش دهند.

دندانپزشکی  در طرح  تحول سلامت دیده نشده است

 عضو کمیسیون بهداشت و درمان با بیان اینکه دندانپزشکی در طرح  تحول سلامت دیده نشده است  یادآورشد: بیماری های دهان و دندان عاملی  برای شیوع بیماری های گوارشی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha