این بسته برای خانوار یک نفره فارغ از مستمری و یارانه‌ای که ماهانه دریافت می‌کند، 40 هزار تومان، برای خانوار دو نفره 80 هزار تومان، خانوار سه نفره 110 هزار تومان، خانوار چهار نفره 135 هزار تومان، خانوار 5 نفره 145 هزار تومان خواهد بود.

هر خانوار چقدر کمک هزینه غذایی می‌گیرد؟

سلامت نیوز: این بسته برای خانوار یک نفره فارغ از مستمری و یارانه‌ای که ماهانه دریافت می‌کند، 40 هزار تومان، برای خانوار دو نفره 80 هزار تومان، خانوار سه نفره 110 هزار تومان، خانوار چهار نفره 135 هزار تومان، خانوار 5 نفره 145 هزار تومان خواهد بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، به گفته عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به‌منظور حمایت غذایی از بخش‌های آسیب‌پذیرتر جامعه، بر اساس توافق مجلس و دولت، میزان کمک هزینه غذایی هر خانوار با توجه به جمعیت آن مشخص شده است.

عبدالرضا عزیزی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه «دولت در آبان ماه به 11 میلیون نفر از کارگران، کارمندان، افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و افرادی که درآمدی کمتر از سه میلیون تومان در ماه دارند بسته حمایت غذایی می‌دهد»، گفت: این بسته برای خانوار یک نفره فارغ از مستمری و یارانه‌ای که ماهانه دریافت می‌کند، 40 هزار تومان، برای خانوار دو نفره 80 هزار تومان، خانوار سه نفره 110 هزار تومان، خانوار چهار نفره 135 هزار تومان، خانوار 5 نفره 145 هزار تومان خواهد بود.

عزیزی افزود: ساز و کار به این صورت خواهد بود که این مبالغ به حساب یارانه افراد واریز می‌شود و پس از آن می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های زنجیره‌ای اقدام به خرید کالاهای اساسی کنند و امیدواریم این مبالغ در مراحل بعد افزایش داشته باشد.

وی ادامه داد: با صحبتی که صبح امروز با معاون اول رئیس‌جمهوری انجام دادم، مقرر شد برای سقف11 میلیون نفر در این مرحله اقدام شود و در مرحله بعد به 30 میلیون نفر برسند تا آن‌هایی که آسیب‌پذیر هستند در این وضعیت تورم کمرشکن، آسیب کمتری ببینند.

این نماینده مجلس تأکید کرد: معاون اول رئیس‌جمهوری از افزایش حقوق کارمندان و کارگران و توجه به اقشاری که نه کارمند و نه کارگر هستند استقبال کرد و مجلس نیز از این امر حمایت می‌کند.

عزیزی با بیان اینکه «باید بپذیریم تورم در جامعه وجود دارد و کالاها گران شده‌اند»، افزود: قیمت‌ها و هزینه‌ها افزایش داشته و حقوق کارمندان و کارگران کفاف زندگی را نمی‌دهد. از همین رو، لازم است اقدامات حمایتی افزایش پیدا کند.

وی گفت: باید توجه شود افرادی که زیر سه میلیون تومان حقوق می‌گیرند، آسیب نبینند. همان‌طور که در طرح تحول سلامت نیز به این موضوع توجه شد و مصوب کردیم هزینه‌ها در بیمارستان‌های دولتی برای روستاییان و عشایر و کشاورزان تا 97 درصد و شهری‌ها تا 94 درصد پرداخت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha