رئیس انجمن چشم‌پزشکان ایران با اشاره به ضرورت اختصاص ارز دولتی به تجهیزات چشم‌پزشکی گفت: سالانه بیش از ۷۰۰ هزار عمل جراحی آب مروارید در کشور انجام می‌گیرد.

انجام سالانه ۷۰۰ هزار جراحی آب مروارید در کشور/ ضرورت اختصاص ارز دولتی به تجهیزات چشم‌پزشکی

سلامت نیوز:رئیس انجمن چشم‌پزشکان ایران با اشاره به ضرورت اختصاص ارز دولتی به تجهیزات چشم‌پزشکی گفت: سالانه بیش از ۷۰۰ هزار عمل جراحی آب مروارید در کشور انجام می‌گیرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محمود جباروند در حاشیه بیست و هشتمین کنگره چشم‌پزشکی ایران اظهارداشت: چشم‌پزشکی رشته گرانی است و فارغ‌التحصیلان این رشته باید هزینه‌های زیادی پرداخت کنند تا بتوانند با راه‌اندازی مطب پاسخگوی نیاز بیماران باشند.

وی افزود: راه‌اندازی یک مطب چشم‌پزشکی حداقل به ۸۰۰ میلیون تومان پول نیاز دارد تا چشم‌پزشک بتواند فقط برای معاینات عمومی خدمات ارائه دهد بنابراین بسیاری از فارغ‌التحصیلان این رشته توانایی ارائه خدمات در قالب راه‌اندازی مطب را ندارند.

وی ادامه داد: در صورتی که وسایل و تجهیزات چشم پزشکی با ارز دولتی در اختیار این افراد قرار گیرد و بانک‌ها نیز وام‌هایی با سود پایین پرداخت کنند چشم‌پزشکان می‌توانند خدمات بیشتر و جامع‌تری را به مردم ارائه دهند.

جباروند بیان داشت: در حال حاضر ۲ هزار چشم‌پزشک در سطح کشور مشغول فعالیت هستند و سالانه ۱۰۰ نفر فارغ‌التحصیل شده و به این جمع می‌پیوندند و می‌توان گفت به ازای هر ۴۰ هزار نفر یک چشم‌پزشک در کشور وجود دارد.

رئیس انجمن چشم‌پزشکان ایران در مورد کم بینایی اظهار کرد: بیشترین عامل کم بینایی در جهان ناشی از ابتلا به آب مروارید است که این مسئله در ایران به دلیل سیاست‌های اعمال شده بسیار کم شده است و مراکز دولتی وخصوصی خدمات بسیار مناسبی را در این زمینه ارائه می‌دهند.

وی گفت: خوشبختانه اکنون در همه مناطق ایران دسترسی به چشم‌پزشک وجود دارد و بیماران با حداقل هزینه می‌توانند مشکلات بینایی خود را درمان کنند.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از ۷۰۰ هزار عمل جراحی آب مروارید یا کاتاراکت انجام می‌گیرد خاطرنشان کرد: کیفیت انجام این عمل در ایران بسیار خوب بوده و در سطح کشورهای پیشرفته هستیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha