سه‌شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷
کد خبر: 258043

لاکپشت‌ها در تورهای صیادان غیرمجاز گیرافتاده بودند و این تورها باعث خفگی‌ آنها شده است.

مرگ دسته جمعی لاکپشت‌ها در ساحل یک روستا

سلامت نیوز:لاکپشت‌ها در تورهای صیادان غیرمجاز گیرافتاده بودند و این تورها باعث خفگی‌ آنها شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،مدیرکل محیط زیست استان سیستان و بلوچستان با تائید خبر مرگ ۳۵ لاکشپت در سواحل روستای درک گفت: لاکپشت‌ها در تورهای صیادان غیرمجاز گیرافتاده بودند و این تورها باعث خفگی‌ آنها شده است.

وحیدپورمردان مدیرکل محیط زیست استان سیستان و بلوچستان  از مرگ دسته کشف حدود ۳۰ لاشه لاکپشت از گونه‌های مختلف در سواحل روستای درک در شهرستان کنارک این استان خبر داد و گفت: با گزارش همیاران و دوستدارن محیط زیست در این استان از وجود این لاشه‌ها خبر دار شدیم.

مدیرکل محیط زیست استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: همکارانش در یگان حفاظت محیط زیست به محل گزارش شده مراجعه و حدود ۳۰ لاشه لاکپشت را جمع آوری کردند.

وی با بیان اینکه صیدغیرمجاز آبزیان دریایی موجب بروز این اتفاق بوده است ابراز داشت: لاکپشت‌ها در تورهای صیادان غیرمجاز گیرافتاده بودند و این تورها باعث خفگی‌ آنها شده است.

پورمردان تصریح کرد: در بررسی‌های انجام گرفته از سوی کارشناسان این اداره تکه‌های تور در سیستم گوارشی این حیوان پیدا شده است.

وی از اقدامات انجام گرفته از سوی این اداره کل پس از رخ دادن این حادثه به گشت مستمر نیروهای یگان محیط زیست و انجام مکاتبات با اداره شیلات به منظور کنترل بیشتر صید و صیادان اشاره کرد و گفت: سواحل این استان مامن مناسبی برای حیات مرجان‌ها و لاکپشت‌ها است.

مدیرکل محیط زیست استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: به صورت مستمر دوره‌‌های کارگاهی آموزشی برای صیادان در این استان برگزار می‌شود اما وضعیت معیشتی نامناسب و دسترسی به آب‌های آزاد برای صید غیرمجاز انگیزه ایجاد کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha