دولت تعهدات خود را در اختصاص و پرداخت تسهیلات به زلزله دگان کرمانشاه به موقع انجام داده است

استاندار کرمانشاه : 53 هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده در حال تکمیل است

سلامت نیوز:دولت تعهدات خود را در اختصاص و پرداخت تسهیلات به زلزله دگان کرمانشاه به موقع انجام داده است


به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، استاندار کرمانشاه با بیان اینکه زلزله کرمانشاه 10 هزار و 855 میلیارد تومان بار مالی داشته است، گفت دولت تعهدات خود را درباره اختصاص و پرداخت تسهیلات به موقع انجام داده است.

هوشنگ بازوند در تشریح خدمات دولت به مناسبت سالگرد زلزله کرمانشاه در پاسخ به سوال پانا درباره عملکرد ویژه دولت برای انجام تعهدات خود در خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان گفت: زلزله کرمانشاه 10 هزار و 855 میلیارد تومان بار مالی داشته است و دولت فقط باید 855 میلیارد تومان بابت امهال وام‌های زیر 50 میلیون به زلزله‌زدگان به بانک ها پرداخت کند. البته دولت تعهدات خود را در موضوع اختصاص و پرداخت تسهیلات به موقع انجام داده است.

به گفته وی، در زلزله کرمانشاه 9 شهرستان، 19 بخش، 22 شهر، 51 دهستان و 1931 روستا تحت تأثیر تخریب زلزله قرار گرفتند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه دولت به صورت جدی از ابتدای وقوع زلزله کار خدمت رسانی را آغاز کرد، گفت: این یک زلزله بسیار بزرگ بود و زلزله‌ای با این بزرگی در غرب کشور ثبت نشده بود. تنها زلزله‌ای بود که با تلاش امداد و نجات قبل از 48 ساعت تمام جنازه‌ها از زیر آوار درآمده بود.

11 هزار نفر نیروی زبده در موضوع امداد و نجات در شهرستان‌های استان کرمانشاه مشغول به خدمت رسانی بودند

بازوند افزود:امدادرسانی کار سختی بود ولی با همکاری وزارت کشور، هلال احمر و سایر دستگاه‌ها به خوبی مدیریت شد. 11 هزار نفر نیروی زبده در موضوع امداد و نجات در شهرستان‌های استان کرمانشاه مشغول به خدمت رسانی بودند که این ظرفیت امدادرسانی را در سایر زلزله‌ها مشاهده نکرده بودیم.

وی ادامه داد: از لحظه وقوع زلزله تاکنون 5 هزار و 435 پس‌لرزه داشته‌ایم که بعضی از آنها خودشان به معنای واقعی زلزله بوده‌اند به‌طوری که پس‌لرزه‌های 6.1 و 5.9 در این منطقه ثبت شده است که این موضوع کار ما را در موضوع بازسازی سخت می‌کرد.

بازوند تصریح کرد: زلزله کرمانشاه با سایر زلزله‌ها تفاوت داشت از جمله اینکه در زلزله کرمانشاه حدود 35 تا 40 درصد دبی آب افزایش پیدا کرد و در شهرها با مشکل گل‌آلود شدن آب مواجه شدیم.

وی با بیان اینکه علی‌رغم همه مشکلاتی که وجود داشت زندگی عادی مردم زلزله‌زده جاری و ساری بود، گفت: زلزله کرمانشاه اولین زمین‌لرزه‌ای بود که شبکه‌های مجازی هم نقش داشتند و مدیریت کردند که نکات مثبتی ثبت شد و بسیاری از عکس‌هایی که در فضای مجازی منتشر شده بود دقیق و کارشناسانه بود و وحدت ملی را به خوبی نشان داد.

13 هزار کانکس از سوی دولت برای زلزله زدگان کرمانشاه توزیع شد

بازوند با اشاره به اینکه در زمان وقوع زلزله یک ماه درگیر اسکان اضطراری بودیم، خاطرنشان کرد: همچنین دو ماه درگیر اسکان موقت بودیم و در مجموع 18 هزار و 800 کانکس توزیع شد که 13 هزار کانکس از سوی دولت توزیع شد و 5 هزار کانکس نیز از سوی مردم توزیع شد.

در روستاها در هر منزل یک کانکس نصب کردیم

وی افزود: در روستاها، داخل هر منزل یک کانکس نصب کردیم اما در شهر به دلیل آپارتمان نشینی، این اتفاق صورت نگرفت، البته تجمع کانکس‌ها به صورت اردوگاهی نیز نبود.

استاندار کرمانشاه با یادآوری اینکه 104 هزار واحد مسکونی در زلزله کرمانشاه تخریب شد، گفت: از این تعداد 68 هزار واحد مسکونی تعمیری بود که اکنون 53 هزار واحد مسکونی در حال تکمیل است.

حدود 8900 جایگاه دامی تکمیل شده است

وی در ادامه با اشاره به خرابی جایگاه‌های دامی در مناطق زلزله‌زده نیز گفت: بیش از 13 هزار جایگاه دامی از بین رفت و 18 هزار دام تلف شد. حدود 8900 جایگاه دامی تکمیل شده است. علاوه بر این 5 هزار و 500 واحد صنفی نیز تخریب شد که اکنون کار احداث و تعمیر 420 واحد در دست انجام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha