چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶

متخصص بیماری‌های عفونی گفت: کسانی که تبخال دهانی دارند نباید بچه‌ها را بوسه دهند چراکه از طریق بوسیدن ویروس‌های سرماخوردگی، آنفلوآنزا و تبخال دهانی انتقال می‌یابد.

بچه‌ها را بوس نکنید

سلامت نیوز: متخصص بیماری‌های عفونی گفت: کسانی که تبخال دهانی دارند نباید بچه‌ها را بوسه دهند چراکه از طریق بوسیدن ویروس‌های سرماخوردگی، آنفلوآنزا و تبخال دهانی انتقال می‌یابد.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر محمدرضا ناظر در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه بهترین راه پیشگیری از عفونت‌ها شستن دست‌ها و رعایت موازین بهداشتی است، افزود: در ایام فصول سرد سال که میکروب‌ها و ویروس‌های سرماخوردگی و در رأس آنها آنفلوآنزا شایع می‌شود باید این راه‌های پیشگیری رعایت شود، چراکه ویروس‌های سرماخوردگی و آنفلوآنزا به دو طریق ویروس تماس پوستی و تماس غیرپوستی(استنشاقی) منتقل می‌شود.

متخصص بیماری‌های عفونی اظهار کرد: روش‌های مختلف انتقال وجود دارد باید در این فصول حداکثر پیشگیری و رعایت موازین بهداشتی را داشته باشیم و بهترین راه آن رعایت بهداشت دست‌ها برای افراد سالم است.

ناظر بیان کرد: بهترین راه پیشگیری برای جلوگیری از انتقال بیماری از فرد بیمار این است که در دوره حاد بیماری اولاً در منزل باشند و سرکار نروند و در محیط‌های شلوغ قرار نگیرند و در مرحله رو به بهبودی باید ماسک بزنند، تا ویروس پخش نشود و دیگران را مریض نکنند.

وی یادآور شد: افراد سالم برای پیشگیری ماسک می‌زنند و 7 تا 8 ساعت روی صورت‌شان است، این تأثیری ندارد و وقتی ماسک مرطوب می‌شود انواع و اقسام میکروب را به خود جمع می‌کند و آلودگی را بیشتر می‌کند.

متخصص بیماری‌های عفونی اظهار کرد: فردی که بیمار است باید ماسک بزند، فرد سالم در صورتی که برای عیادت از بیمار می‌تواند از ماسک N95 استفاده کند.

ناظر ادامه داد: شستن مکرر دست‌ها بسیار توصیه می‌شود در اماکن عمومی، از دست دادن غیرضروری حتی‌الامکان خودداری کنند.

وی با بیان اینکه انجام مجموع این کارها باعث پیشگیری از تکثیر ویروس‌ها می‌شود، افزود: کسانی که تبخال دهانی دارند نباید بچه‌ها را بوسه دهند چراکه از طریق بوسیدن ویروس‌های سرماخوردگی، آنفلوآنزا و تبخال دهانی انتقال می‌یابد.

متخصص بیماری‌های عفونی عنوان کرد: برخی از خانواده ویروس‌های تبخال کشنده، بسیار مزمن و طولانی است که راه پیشگیری آنها رعایت موازین بهدشاتی و موارد دیگر است.

ناظر در مورد خوددرمانی توسط برخی افراد گفت: تجویز آنتی‌بیوتیک‌ها فقط باید با دستور پزشک باشد و هر آنچه را که پزشکان تجویز می‌کنند تحت نظارت کمیته‌های تخصصی هستند.

وی با بیان اینکه افراد عادی نباید آنتی‌بیوتیک استفاده کنند تاکید کرد: افرادی که بدون تجویز پزشک آنتی‌بیوتیک استفاده می‌کنند منجر به مقاوم شدن میکروب‌های دهان و روده می‌شوند و چنانچه فردی بعدا بخواهد آنتی‌بیوتیک مصرف کند دچار مقاومت دارویی در بدن خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha