چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱
کد خبر: 258072

مشخص شده است که ابتلا به سرطان در کشور‌هایی که رژیم غذایی مدیترانه‌ای را دنبال می‌کنند، کمتر است. این نوع رژیم غذایی شامل زیتون و روغن زیتون فراوان می‌شود.

تا می‌توانید زیتون بخورید!

سلامت نیوز: مشخص شده است که ابتلا به سرطان در کشور‌هایی که رژیم غذایی مدیترانه‌ای را دنبال می‌کنند، کمتر است. این نوع رژیم غذایی شامل زیتون و روغن زیتون فراوان می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از زندگی آنلاین، همه ما درباره فواید روغن زیتون و این که استفاده از زیتون می تواند فوایدی فراتر از بهبود عطر و مزه یک سالاد یا پیتزا را ارائه کند، چیزهایی شنیده ایم. در حقیقت، این ماده غذایی منبعی سرشار از فواید سلامت مختلف است.

زیتون در سراسر سال در دسترس ما قرار دارد. زیتونی که تازه از درخت چیده شده است برای مصرف بیش از اندازه تلخ است و نیازمند پشت سر گذاشتن مراحلی برای کاهش این تلخی است. در ادامه با برخی از فواید سلامت مهم این ماده غذایی مغذی بیشتر آشنا می شویم.

کاهش التهاب

التهاب می تواند عامل موثر در بسیاری از بیماری های مهم محسوب شود. افزایش سطح آنتی اکسیدان ها در بدن می تواند به کاهش التهاب کمک کند. مطالعات مختلف نشان داده اند که مصرف زیتون سطح گلوتاتیون را افزایش می دهد که به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی شناخته می شود.

ویژگی های ضد باکتری

گلوکوزید تلخ در زیتون های سبز دارای الوروپین است که در برابر عفونت های باکتریایی هم از درون و هم از بیرون از بدن محافظت می کند.

کمک به پیشگیری از سرطان

مشخص شده است که ابتلا به سرطان در کشورهایی که رژیم غذایی مدیترانه ای را دنبال می کنند، کمتر است. این نوع رژیم غذایی شامل زیتون و روغن زیتون فراوان می شود. روغن زیتون نشان داده است که از اثرات ضد تومور سود می برد.

محافظت در برابر سرطان پستان

مشخص شده است که پوست زیتون دارای ویژگی هایی است که از ابتلا و توسعه سرطان پیشگیری می کنند. اسید اولئیک، اسید چرب تک غیراشباع اصلی موجود در روغن زیتون، توانایی خود در توقف رشد سلول های سرطانی در پستان را نشان داده است.

پیشگیری از سرطان روده بزرگ

اریترودیول یکی از ترکیبات موجود در زیتون است که توانایی توقف رشد سلول های سرطانی در روده بزرگ را دارد.

سرکوب رشد باکتری ها

نتایج یک مطالعه نشان داده است که زیتون دارای مواد تشکیل دهنده ای است که در برابر باکتری هایی که موجب عفونت های معده و مسیرهای هوایی می شوند، به عنوان سد دفاعی عمل می کنند.

کاهش آلرژی های فصلی

زیتون دارای ویژگی های ضد التهاب است که می تواند آلرژی های فصلی را کاهش دهد. نتایج یک مطالعه نشان داد که هیدروکسی تیروزول، یک آنتی اکسیدان قدرتمند که در عصاره روغن زیتون وجود دارد، می تواند در برابر آلرژی ها بسیار مفید باشد.

کاهش خطر سکته مغزی

در مطالعه ای با حضور 7,625 شرکت کننده 65 ساله و پیرتر بدون تاریخچه سکته مغزی در سه شهر فرانسه، مشخص شد که خطر سکته مغزی برای افرادی که به طور منظم از روغن زیتون برای پخت و پز، چاشنی سالاد یا به همراه نان استفاده می کردند، 41 درصد کمتر بوده است.

مواد مغذی زیتون

زیتون سرشار از مواد مغذی آنتی اکسیدانی و ضد التهاب و همچنین فلاونوئید و مواد مغذی گیاهی است. همچنین، زیتون منبع خوبی برای مس، آهن، فیبر غذایی و ویتامین E است.

چگونه بهترین زیتون را انتخاب کنیم؟

در صورت دسترسی به بازارهای کشاورزی، زیتون و روغن زیتون را از این بازارها خریداری کرده و بهترین و نزدیک ترین محصول به کیفیت ارگانیک را انتخاب کنید.

بهتر است از خرید زیتون های کنسروی از تولیدکنندگان بزرگ پرهیز کنید زیرا احتمال استفاده از آفت کش ها و آب قلیایی برای تسریع آهنگ تهیه محصول نهایی زیاد است.

زمانی که زیتون های شیشه ای را خریداری می کنید به دنبال برندهای ارگانیک باشید که به طور طبیعی تهیه شده و از آب قلیایی در آنها استفاده نشده است.

خرید زیتون تازه در بازار بهترین گزینه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha