سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌شمالی گفت: میانگین سن اعتیاد در استان به 33 سال رسیده است.

خراسان‌شمالی در زمره استان‌های اول کشور در شیوع اعتیاد

سلامت نیوز:سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌شمالی گفت: میانگین سن اعتیاد در استان به 33 سال رسیده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایلنا، محمود ثمینی امروز در همایش ملی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در اسفراین گفت: خراسان شمالی از نظر شیوع اعتیاد نیز از میانگین کشوری بالاتر و در ردیف استان‌های اول است.

وی با بر شمردن اعتیاد، حاشیه‌نشینی، طلاق، مفاسد اخلاقی و مناطق ویژه اجتماعی(حاد و بحرانی) به عنوان پنج اولویت آسیب اجتماعی در کشور افزود: مهم‌ترین اولویت آسیب‌های اجتماعی در خراسان شمالی، اعتیاد است.

ثمینی با اشاره به اینکه استان‌ها نیز بسته به وضعیت خود برخی آسیب‌ها را به کشور پیشنهاد می‌کنند، سه پیشنهاد این استان را شامل ایدز، خودکشی و فرار دختران عنوان کرد که اصالت آن مورد تایید قرار گرفته و باید به مرور به آن پرداخته شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی با اشاره به اولویت آسیب اعتیاد در استان، تاکید کرد: باید برنامه ریزی برای مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از ابتلای جوانان به اعتیاد، در اولویت برنامه های استان قرار گیرد.  اولویت مصرف مواد مخدر به دلیل بالا بودن قشر کارگری در استان، از آمار زیادی برخوردار است که باید برای مهار آن کاری اساسی صورت گیرد.

ثمینی خاطرنشان کرد: خوشبختانه این استان از نظر رقم اعتیاد دانش آموزان به مواد مخدر در انتهای جدول کشوری قرار دارد. در حوزه دانشجویی نیز آمارهایی از اعتیاد دیده شده که البته بیشتر آنها قبل از ورود به دانشگاه مبتلا بوده اند که باید نسبت به آن حساسیت بیشتری داشته باشیم.

ثمینی بهترین زمان برای جلوگیری از گرفتاری افراد در دام اعتیاد را سنین نوجوانی دانست و گفت: یکی از مهمترین عوامل ابتلای افراد به اعتیاد، مشکلات خانواده و اعتیاد والدین است و مقابله با آن نیز باید از همان رکن خانواده آغاز شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌شمالی با تاکید بر نقش مردم و سازمان‌های مردم نهاد در پیشگیری و نیز پژوهش در حوزه اعتیاد، گفت: باید مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد اجتماعی شود.

ثمینی، یکی از دلایل اقبال افراد به موادمخدر را سرخوشی لحظه‌ای آن ذکر کرد و افزود: ایجاد نشاط اجتماعی در پیشگیری از این آسیب بسیار موثر است. دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید با برپایی برنامه‌هایی و کمک به ایجاد شادی‌های چهارچوب‌دار و افزایش نشاط اجتماعی، میزان گرایش افراد جامعه به اعتیاد را کاهش دهند. گسترش ورزش و برنامه‌های شاد از سوی سازمان‌های فرهنگی و اجتماعی در تحقق این امر مفید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha