عضو هیات علمی پژوهشکده غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به برخی عوارض بلوغ زودرس گفت: این وضعیت درمان دارویی بدون عوارض جانبی دارد.

بلوغ زودرس درمان دارویی دارد

سلامت نیوز:  عضو هیات علمی پژوهشکده غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به برخی عوارض بلوغ زودرس گفت: این وضعیت درمان دارویی بدون عوارض جانبی دارد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، دکتر حسین دلشاد روز چهارشنبه در حاشیه دوازدهمین کنگره بیماری های غدد درون ریز و متابولیسم در سالن همایش های دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: کوتاهی قد و اختلالات روحی و عصبی از عوارض بلوغ زودرس است.


وی با اشاره به این که بلوغ زودرس درمان دارویی دارد، گفت: این درمان عوارض خاصی روی فرد ندارد و حسب نیاز درمان تا زمان بلوغ مقرر ادامه دارد .
دلشاد ادامه داد: شروع بلوغ در دختران از سن 8 سالگی و در پسران از 9 سالگی آغاز می شود.
وی با اشاره به این که فرایند بلوغ بین 4 تا 5 سال به طول می انجامد، گفت: بلوغ دختران در سن 14 سالگی و در پسران 15 تا 16 سالگی کامل می شود و قدرت باروری را پیدا می کنند.
وی اظهار داشت: سن شروع بلوغ باتوجه به تغییرات فیزیولوژی در دختران و پسران مقداری متفاوت است. بلوغ در دختران و پسران مراحل مختلفی دارد و در هر مرحله یک نشانه آن ظاهر می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محسن ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    0 0
    بسیار مفید بود ممنون