نتایج یک بررسی نشان می‌دهد که میزان مصرف الکل در بین مردمی که در کشورهایی با آب و هوای سرد زندگی می‌کنند به مراتب بیشتر است.

نرخ بالای مصرف الکل و امراض کبدی در کشورهای سردسیر

سلامت نیوز:نتایج یک بررسی نشان می‌دهد که میزان مصرف الکل در بین مردمی که در کشورهایی با آب و هوای سرد زندگی می‌کنند به مراتب بیشتر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، کارشناسان آمریکایی در مطالعه‌ای دریافتند در کشورهایی با آب و هوای سرد که میزان تابش نور خورشید در آن‌ها کمتر است نگرانی از مصرف بالای مواد الکلی وجود دارد.

بررسی اطلاعات جمع‌آوری شده از ۱۹۳ کشور جهان نشان می‌دهد که وضعیت آب و هوایی در مصرف بالای مواد الکلی و خطر ابتلا به بیماری‌های کبد نقش دارد.

در بلاروس که در فاصله ماه‌های نوامبر تا فوریه نور خورشید به ندرت دیده می‌شود بالاترین سطح مصرف مواد الکلی در این فاصله زمانی گزارش شده‌ است. آمارها حاکی از آن است که میانگین مصرف مواد الکلی شهروندان در این کشور سالانه ۱۷.۵ لیتر است. 

همچنین در روسیه که سردترین روستاها و مناطق قابل سکونت در آن واقع شده‌ است، مصرف مواد الکلی در میان مردم این کشور ۱۱.۱ لیتر در سال است. همچنین در این منطقه در فصل زمستان تعداد ساعات تابش نور خورشید به پایین‌ترین میزان می‌رسد.

به گزارش روزنامه تلگراف، به گفته محققان آمریکایی این اولین مطالعه‌ای است که نشان می‌دهد در مناطقی با آب و هوای سرد در جهان که میزان تابش نور خورشید در آن‌ها پایین است مصرف مواد الکلی و خطر ابتلا به بیماری سیروز کبدی بیشتر است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha