سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به لزوم اجباری شدن مشاوره‌های پیش از ازدواج گفت: مشاوره‌های پیش از ازدواج نباید مثل مشاوره‌های فعلی که اتفاق می‌افتد فرمالیته باشد بلکه باید مشاوره‌های واقعی، علمی، اثرگذار و کاربردی باشد.

مشاوره‌های پیش از ازدواج فرمالیته است

سلامت نیوز:سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به لزوم اجباری شدن مشاوره‌های پیش از ازدواج گفت: مشاوره‌های پیش از ازدواج نباید مثل مشاوره‌های فعلی که اتفاق می‌افتد فرمالیته باشد بلکه باید مشاوره‌های واقعی، علمی، اثرگذار و کاربردی باشد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،احد آزادی‌خواه  با اشاره به صحبتهای معاون امور ساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان که گفته اجباری شدن مشاوره پیش از ازدواج یکی از راهکارهای وزارت ورزش و جوانان است و آموزش اجباری به قانون تبدیل شود گفت: با اجباری شدن مشاوره پیش از ازدواج موافقم چراکه امروزه مشاوره خلاء جدی کشور است؛ ازدواج و عنصر خانواده را باید با نگاه مشاوره‌ای دید و بعد نسبت به ازدواج اقدام کرد.

مشاوره‌های پیش از ازدواج نباید فرمالیته باشد

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: جوانان باید اصل آموزش را یک اصل مسلم در همه عرصه‌ها، مخصوصا در حوزه ازدواج بدانند و مشاوره‌های پیش از ازدواج نباید مثل مشاوره‌های فعلی که اتفاق می‌افتد فرمالیته باشد بلکه باید مشاوره‌های واقعی، علمی و اثرگذار و کاربردی باشد؛ این مشاوره‌ها توسط مراکز علمی و آموزشی کشور یک ضرورت غیرقابل انکار است که البته باید برون‌سپاری شود.

مشاوره قبل از ازدواج اجباری شود، آمار طلاق و آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند
برای مشاوره پیش از ازدواج از مراکز آموزشی، علمی، دانشگاه‌ها، نخبگان و فرهیختگان بهره‌گیری شود

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزارت ورزش و جوانان شاید به تنهایی توان اینکار را نداشته باشد و باید از مراکز آموزشی، علمی، دانشگاه‌ها، نخبگان و فرهیختگان بهره‌گیری شود و به صورت جامع اتفاق بیفتد. اگر مشاوره قبل از ازدواج به اینصورت اجباری شود، حتما آمار طلاق و آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: مجلس نیز در این راستا هر کمکی که لازم باشد انجام می‌دهد و این آمادگی را اعلام می‌کند که هر لایحه‌ای را که وزارت ورزش و جوانان در این راستا به مجلس وارد کند، مجلس و کمیسیون در کمترین زمان کمک می‌کند که آن را به قانون تبدیل کند./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha