رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران خواستار برگزاری جلسه‌ای با سازمان اوقاف شد که آنها توضیح دهند که چرا باغ‌های در اختیار خود را به اشخاص حقیقی و حقوقی می‌فروشند.

سازمان اوقاف توضیح دهد که چرا باغ‌ها را به اشخاص حقیقی و حقوقی می‌فروشد

سلامت نیوز: رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران خواستار برگزاری جلسه‌ای با سازمان اوقاف شد که آنها توضیح دهند که چرا باغ‌های در اختیار خود را به اشخاص حقیقی و حقوقی می‌فروشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا،محمد سالاری در تذکری به اقدام سازمان اوقاف و امور خیریه درباره باغ اراج گفت: ما در کنار صیانت از باغات و اهمیت به حفظ و گسترش فضاهای سبز باید موضوع حق‌الناس را نیز درنظر بگیریم.

او ادامه داد: در اینجا تذکر اصلی من به سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است که باید باغ‌ها در اختیار خود را در راستای همان وقفی که انجام شده حفظ کند و از بارگذاری در آنها خودداری کند اما متاسفانه این سازمان به منظور بارگذاری در باغ اراج با شهرداری منطقه در دوره‌های گذشته به توافق ۳۰- ۷۰ رسیده است یعنی ۷۰ درصد باغ را در اختیار شهر قرار دهد برای تبدیل به پارک عمومی و ۳۰ درصد را بارگذاری کند.

این عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: شورای چهارم شهر تهران مانع این اقدام شد و بابت درختان سوخته و قطع شده ۸۵ میلیارد تومان جریمه تعیین کرد و تاکنون نیز از صدور مجوز ساخت و ساز در این باغ جلوگیری شده است اما آنها پرونده را به کارگروه فنی کمیسیون ماده ۵ بردند و مصوبه ۳۰ - ۷۰ گرفتند در حالی‌که ما در کمیسیون ماده۵ با بارگذاری در آنجا مخالفت کردیم.

او خطاب به رئیس شورا و شهردار منتخب گفت: درخواست دارم جلسه‌ای با سازمان اوقاف تشکیل شود تا آنها توضیح دهند که چرا این باغ‌ها را به اشخاص حقیقی و حقوقی می‌فروشند. اکنون شخصی که این زمین را خریده براساس قاعده ۳۰ - ۷۰ اقدام کرده است لذا شهردار تهران باید برای تعیین تکلیف این باغ اقدام کند تا از بارگذاری در این باغ جلوگیری شود‌.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha