رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت، گفت: شبکه مراکز خدمات جامع بیماران خاص در 59 دانشگاه کشور و در 83 مرکز تاسیس شده است. در این مراکز باید تلاش شود خدمات در شان بیماران خاص به صورت متمرکز و شبکه ای ارائه شود و حفاظت مالی از آنها صورت گیرد.

ابلاغ بسته خدمات بیماران صعب العلاج در هفته اول آذرماه/ راه اندازی 137 کلینیک غیر واگیر

سلامت نیوز:رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت، گفت: شبکه مراکز خدمات جامع بیماران خاص در 59 دانشگاه کشور و در 83 مرکز تاسیس شده است. در این مراکز باید تلاش شود خدمات در شان بیماران خاص به صورت متمرکز و شبکه ای ارائه شود و حفاظت مالی از آنها صورت گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، مهدی شادنوش در اجلاس معاونین درمان سراسر کشور اظهار داشت: یکی از اولویت های وزارت بهداشت، رسیدگی به وضعیت بیماران خاص است که در این زمینه بار اصلی بر دوش معاونین درمان دانشگاه های علوم پزشکی کشور است.

وی افزود: رویکرد ما در مراکز جامع خدمات سلامت بیماران خاص، ارتقای کیفیت زندگی بیماران و کنترل مصارف و منابع است. کنترل دقیق و نظارت بهینه بر تجویز دارو، اجرای دستورالعمل ها و پروتکل های درمانی ابلاغی برای جلوگیری از هدررفت دارو و نظارت مستمر بر توزیع باید مد نظر قرار گیرد.

شادنوش با بیان اینکه در مراکز جامع بیماران خاص ملزومات و تجهیزات باید به صورت مشترک و کنترل شده بهره برداری شود، تصریح کرد: شبکه مراکز خدمات جامع بیماران خاص در 59 دانشگاه کشور و در 83 مرکز تاسیس شده است. در این مراکز باید تلاش شود خدمات در شان بیماران خاص به صورت متمرکز و شبکه ای ارائه شود و حفاظت مالی از آنها صورت گیرد.همچنین تسریع در فعال کردن تمام بخش های ارائه خدمت این مراکز باید در دستور کار قرار گیرد.

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری ها وزارت بهداشت با بیان اینکه باید تلاش شود تا بیماران خاص دردی جز درد و رنج بیماری نداشته باشند، خاطرنشان کرد: بیماران خاص و خانواده های آنها نباید برای دریافت دارو و خدمات درمانی نگرانی داشته باشند.

وی از ابلاغ بسته خدمات به بیماران صعب العلاج در هفته اول آذرماه خبر داد و گفت: بیماران خاص، صعب العلاج، سرطان، پیوند اعضا و سلول های بنیادی همچون مغز استخوان شامل این ابلاغ خواهد بود.

شادنوش با بیان اینکه در هفته اخیر نیز آیین نامه سلول درمانی ابلاغ شد، ادامه داد: این آیین نامه باید هدایت شده اجرا شود و بر آن نظارت صورت گیرد.

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری ها وزارت بهداشت از راه اندازی 137 کلینیک غیر واگیر (NCD) خبر داد و گفت: در این کلینیک ها به بیماران مبتلا به سرطان، دیابت، فشارخون و چاقی خدمات سطح 2 ارائه می شود.

وی با بیان اینکه برنامه تشخیص زودهنگام سرطان در شهرهای با جمعیت زیر 50 هزار نفر در دستور کار است و به زودی اجرایی خواهد شد، عنوان کرد: راهنماهای بالینی برای 12 داروی سرطانی تدوین و به بیمه ها ابلاغ شده است. این گایدلاین به طور متوسط منجر به 15 درصد صرفه جویی در هزینه ها خواهد شد.

شادنوش با اشاره به اینکه در 41 دانشگاه 151 مرکز ترک اعتیاد خوش نام شناسایی شده و تحت آموزش قرار گرفته اند تا فعال تر از گذشته فعالیت کرده و به درمان اختلال مصرف الکل نیز بپردازند، گفت: برای ساخت 245 کلینیک ویژه در کشور برنامه ریزی صورت گرفته که  185 کلینیک ویژه از این تعداد به متراژ بیش از 282 هزار متر مربع به زیرساخت های درمانی کشور افزوده است.

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری ها وزارت بهداشت اظهار داشت: 250 کلینیک دیابت در سراسر کشور موجود است و تصمیم گرفته شده 150 کلینیک دیگر در بیمارستان ها راه اندازی شود تا بتوان سیستم ارجاع سرپایی و پذیرش بستری را ساماندهی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha