عیسی کلانتری رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اجرای طرح گردشگری " تنگه تکاب" در منطقه حفاظت شده خاییز موافقت بی قید و شرط کرد.

موافقت بی قیدوشرط عیسی کلانتری با اجرای "طرح گردشگری تنگ تکاب"

سلامت نیوز:عیسی کلانتری رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اجرای طرح گردشگری " تنگه تکاب" در منطقه حفاظت شده خاییز موافقت بی قید و شرط کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اسکان نیوز در متن نامه این موافقت، که به امضای محمدسعید صافی مشاور و مدیرکل دفتر ریاست سازمان حفاظت محیط زیست رسیده است، بر تایید کلانتری بدون نیاز به موافقت و نظر تهران و معاونت ها یعنی "معاونت محیط طبیعی" و بخش های مربوطه از جمله "دفتر زیستگاه ها ومناطق" و "کمیته ارزیابی زیست محیطی" تاکید شده است.

در این نامه که خطاب به مدیران کل حفاظت محیط زیست دو استان "خوزستان" و "کهکیلویه وبویراحمد" امضا و ابلاغ شده آمده است: « احتراما خلاصه جلسه کمیته مدیریت منابع آب و برق و تصمیمات اتخاذ شده در مورد "طرح گردشگری تنگ تکاب" توسط شرکت سهامی آب و برق خوزستان به استحضار ریاست محترم سازمان رسید؛ پی نوشت فرمودند :
 
" جناب آقای لاهیجان زاده – جناب آقای جعفری نژاد

با توجه به نظریه سازمان آب وبرق خوزستان، طرح گردشگری تنگه تکاب را اجرا کنید و هیچ نیازی به تهران (سازمان) و دیگر معاونت ها ندارید. شما دستور فوق را اجرایی کنید."

موافقت با طرح گردشگری تنگه تکاب در منطقه حفاظت شده خاییز در حالی از سوی کلانتری صورت گرفته است که هر گونه ساخت وساز در مناطق چهارگانه سازمان حفاظت محیط زیست ممنوع بوده و منوط به موافقت کمیته ارزیابی و نظارت بر تهیه و اجرای طرح است.

از سوی دیگر عیسی کلانتری اعلام کرده بود اجرای هر پروژه ای در مناطق مختلف کشور باید همراه با انتشار گزارش ارزیابی زیست محیطی آن بر روی پرتال سازمان حفاظت محیط زیست صورت بگیرد.

در همین حال کمتر از یکماه پیش بود که لاشه یک توله پلنگ در منطقه فوق پیدا شد که این خود حکایت از این دارد که آنجا زیستگاه پلنگ و دیگر گونه های کمیاب و ارزشمند است.

خبرهای رسیده حاکی است عملیات این طرح مبتنی بر ساخت 56 واحد ویلایی، رستوران، سالن گلف و برخی از دیگر سازه ها است که بدون طی کردن روند قانونی و انجام ارزیابی زیست محیطی مجوز گرفته است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha