وزیر بهداشت گفت: این روزها تمام پس گردنی‌ها را به دولتی‌ها می‌زنند و دولت شبیه بچه زن‌بابا شده است و به دیگران هیچ دردی وارد نمی‌شود.

وزیر بهداشت: تمام پس گردنی‌ها را این روزها به دولتی‌ها می‌زنند

سلامت نیوز: وزیر بهداشت گفت: این روزها تمام پس گردنی‌ها را به دولتی‌ها می‌زنند و دولت شبیه بچه زن‌بابا شده است و به دیگران هیچ دردی وارد نمی‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در شورای اداری شهرستان تربت‌جام که عصر روز گذشته در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهارکرد: در دوره‌های گذشته نظیر سال‌های ۹۰ و ۹۱ نیز در تحریم بوده‌ایم و هنرهایمان برای دور زدن تحریم‌ها را در آن دوره استفاده کرده‌ایم و طی این مدت دشمنان با جاسوس‌هایشان این راهکارها را شناسایی کرده‌اند و باید راه‌های جدیدی بیابیم و این مسئله بدون هزینه هم نخواهد بود.

وی تصریح کرد: مدیریت کردن کشور طی ماه‌ها و سال آینده بسیار سخت است و چه بخواهیم و چه نخواهیم دنیا از آمریکا می‌ترسد و اروپا در مقابل آمریکا اصلا عددی نیست. چین به این بزرگی می‌گوید ابتدا رییس‌جمهورمان از ترامپ خل و چل باید اجازه بگیرد تا بتوانیم با ایران همکاری کنیم. ظرفیت اقتصادی هیچ کشوری در دنیا نمی‌تواند با آمریکا برابری کند و همچنین در منطقه هم با رذل‌ترین انسان‌ها امروز درگیر هستیم.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: دولت و تمام نظام درگیر یک جنگ اقتصادی است و اگر کسی بگوید هیچ آسیبی نمی‌بینیم دروغ می‌گوید. مگر می‌شود در جنگ و دعوا انسان آسیب نبیند؟ اما باید تدبیر کنیم که این آسیب‌ها به حداقل برسد و بهانه نیز دست آن‌ها ندهیم بنابراین ما درگیر یک جنگ هستیم و اگر به روی خودمان نمی‌آوریم، علت دیگری دارد و نمی‌خواهیم دشمن شاد شود.

وی با اشاره به مشکلات حوزه سلامت کشور گفت: یکی از مشکلاتی که در جلسه مطرح شد، کمبود رادیولوژیست در شهرستان تایباد بود که این مشکل به دلیل این است که ما سالانه حدود ۱۰۰ الی ۱۵۰نفر رادیولوژیست تربیت می‌کنیم. نزدیک به ۴۰۰ الی۵۰۰ شهر داریم که نیازمند متخصص خانم هستند و حتی کمتر از نصف تربیت شدگان خانم هستند. شهرستان‌ها می‌توانند تا زمان رفع مشکل یک پرستار، ماما و یا متخصص زنان را آموزش دهند تا مشکلاتشان برطرف شود.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: یکی از مشکلات درمانی این منطقه پراکندگی شبکه درمان شهرها است. دانشکده علوم پزشکی شهرستان تربت‌جام مستقل اما باخرز زیر نظر مشهد است و باید با تدبیر مسئولان این مشکلات رفع شود. بیمارستان صالح‌آباد نیز تا سال آینده تکمیل خواهد شد. درباره بیمارستان تایباد اگر مشکل زمین وجود دارد، توسط ما حل نمی‌شود و به فرماندار و نماینده مربوط می‌شود اما در رابطه با بقیه مسائل بهداشت و درمان همکاری کامل خواهیم داشت. مسئولان مربوطه در انتخاب زمین دقت کنند که زمین را کیلومترها خارج از شهر همانند فریمان انتخاب نکنند تا مردم برای رفتن به بیمارستان با مشکل مواجه نشوند.

وی در ادامهگفت: متاسفانه در آن دوره این انتخاب اشتباه توسط مسئولان شهرستانی یا نماینده یا امام جمعه یا فرماندار صورت گرفته است. البته احتمالا تقصیر فرماندار بوده چرا که این روزها تمام پس گردنی‌ها را به دولتی‌ها می‌زنند و دولت عین بچه زن‌بابا شده است و به دیگران هیچ دردی، وارد نمی‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: البته باید توجه داشت درباره برخی مشکلات پیشرفت‌های بسیاری نسبت به گذشته داشته‌ایم. به عنوان مثال یکی از مشکلات امروز ما کمبود پزشک متخصص زن رادیولوژیست است اما در گذشته در شهرستان محل سکونت ما تا انتهای دوره دبستانم تنها یک پزشک در فریمان داشتیم. امروز در بازدید از بیمارستان سجادیه تربت‌جام شاهد این هستیم که پزشک فوق تخصص اطفال وجود دارد که عمل‌های سنگین هم صورت می‌گیرد. چهل سال از انقلاب می‌گذرد و اتفاقات خوبی افتاده است و باید خدا را شکر کرد البته خرابکاری‌هایی هم داشته‌ایم، درکنار دستاوردهای انقلاب باید خرابکاری‌ها را هم بگوییم تا عبرت و پیشگیری شود و دیگر تکرار نشود.

وی در پایان گفت: پیامبر اکرم مظهر رحمت و خلق نیکو بوده‌اند و هیچ وقت به دلیل زور شمشیر و بازو شهره نشدند بلکه به دلیل راستگویی و امانت‌داری دل‌ها را به خودشان جذب کردند. جمهوری اسلامی نیز راه موفقیتش غیر از راه پیامبر نیست و با زبان و اخلاق نیک می‌تواند به مسیر افتخار آمیز خودش ادامه دهد. اگر اخلاق را از جمهوری اسلامی بگیرم در قرن ۲۱دیگر چیزی برای عرضه نداریم. اگر خدای ناکرده در جامعه ما دروغ، فریب‌کاری، مردم آزاری، تهمت، غیبت، دست‌اندازی به بیت‌المال و... رفتارِ غالب شود، دیگر صرفا یک پوسته از اسلام و جمهوری اسلامی را داریم . پس از قرن‌ها فرصت شده تا طلایه‌دار یک جامعه اسلامی باشیم و باید رفتارمان شبیه به آن چیزی باشد که بزرگان مکتبمان از ما انتظار داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha