طبق آخرین بررسی‌های کارشناسان استرالیایی، یافته‌های جدید که بر "یادگیری کودکانِ ناتوان، همسو با کودکان دیگر" تمرکز دارد حاکی از آن است که کودکان مبتلا به اوتیسم می‌توانند در مهد کودک‌های عادی به خوبیِ محیط‌های استثنایی پیشرفت کنند.

کودکان مبتلا به اوتیسم می‌توانند در مهدهای عادی آموزش ببینند

سلامت نیوز:طبق آخرین بررسی‌های کارشناسان استرالیایی، یافته‌های جدید که بر "یادگیری کودکانِ ناتوان، همسو با کودکان دیگر" تمرکز دارد حاکی از آن است که کودکان مبتلا به اوتیسم می‌توانند در مهد کودک‌های عادی به خوبیِ محیط‌های استثنایی پیشرفت کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در مطالعات دانشگاه «لاتروب» استرالیا بیش از ۴۰ کودک بین سنین ۱۵ تا ۳۲ ماهه طی دوره سه ساله در کلاس‌هایی که به طور تصادفی انتخاب شدند تحت مطالعه قرار گرفته و پیشرفت آن‌ها در زمینه‌های مختلف از مهارت‌های صوتی و تعامل اجتماعی گرفته تا شناخت کلامی و رفتارهای تطبیقی از طریق روش‌های مداخله‌ای پیگیری شد.

یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهد که حمایت از کودکان مبتلا به اوتیسم در مهد کودک‌های عادی در اوایل دوران کودکی آن‌ها قابل اجرا است.

در این مطالعه کارشناسان دریافتند که کیفیت کلی محیط یادگیری و تدریس در اتاق‌های بازی کودکان عادی به طور خاص بسیار بالاتر و بهتر از اتاق‌های بازی کودکان استثنایی است. این بدان معناست که آموزش‌های اضافی و مقررات بیشتری که برای قرار گرفتن کودکان عادی و کودکان اوتیستیک کنار یکدیگر مورد نیاز است منجر به کاهش پیشرفت کودکان یا کاهش میزان توجه کارکنان مهد کودک‌ها به پیشرفت کودکان نمی‌شود.

اوتیسم اختلال رشدی است که شامل مشکلات در تعاملات اجتماعی و رفتارهای منحصر می‌شود. طبق آمار صنعت بهداشت استرالیا، حدود یک کودک از هر ۲۰۰ کودک استرالیایی به اوتیسم مبتلاست که بیشتر آن‌ها را پسران تشکیل می‌دهند. علائم اوتیسم ممکن است از سن دو سالگی بروز پیدا کند اما تشخیص این اختلال معمولا تا سه سالگی ممکن نیست.

بر اساس این مطالعات آخرین یافته‌ها بر این که کودکان مبتلا به اوتیسم باید فرصت آموزش در کنار کودکان عادی را در محیط‌های آموزشی عادی داشته باشند،‌ تاکید دارد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، این امر همچنین می تواند از تبعیض و نگاه منفی جامعه به این افراد پیشگیری کند،‌ چرا که به کودکان عادی نیز این فرصت را می‌دهد تا این تفاوت‌ها را از سنین پایین درک و پذیرش کنند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha