معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: نیروهای هلال احمر از اول آذر تاکنون به حدود ۵ هزار و ۲۴۰ نفر از هموطنان در ۱۳۱ شهر و روستا امدادرسانی کردند.

امدادرسانی به بیش از ۵ هزار سیل‌زده در ۱۳۱ شهر و روستای کشور

سلامت نیوز: معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: نیروهای هلال احمر از اول آذر تاکنون به حدود ۵ هزار و ۲۴۰ نفر از هموطنان در ۱۳۱ شهر و روستا امدادرسانی کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،شاهین فتحی با اشاره به وقوع سیل و آبگرفتگی و برف و کولاک در برخی از استان‌های کشور اظهار کرد: از ابتدای آذر ماه تا صبح امروز ۱۵ استان کشور بوشهر، اصفهان، تهران، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، کرمان، چهارمحال و بختیاری، فارس، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، گلستان و همدان درگیر سیل و آبگرفتگی شده‌اند.

به گفته معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر، ۷۸۲ نفر از نیروهای هلال احمر در قالب ۱۸۸ تیم عملیاتی به حدود ۵ هزار و ۲۴۰ نفر از هموطنان در ۱۳۱ شهر و روستا امدادرسانی کردند به طوری که برای ۴۵۸ نفر اسکان اضطراری فراهم شده است.

وی با اشاره به مفقودی چهار نفر از هموطنان در رودبار چیره، فومن و گیلان ادامه داد: در این مدت آب از ۲۳۶ واحد مسکونی تخلیه شد و ۹ دستگاه خودرو نیز از مسیر سیلاب رهاسازی شد.

فتحی یادآور شد: تاکنون بیش از ۱۷۰۰ پتو،۲ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم نایلون، موکت و ۱۰۲ دستگاه چادر میان حادثه‌دیدگان توزیع و امدادرسانی همچنان ادامه دارد.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر همچنین به برف و کولاک ۹ استان کشور اشاره و بیان کرد: در طول روزهای اخیر استان‌های اردبیل، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، زنجان، فارس، قزوین، مازندران، مرکزی و همدان تحت تأثیر برف و کولاک قرار گرفتند و امدادرسانی در ۲۵ محور مواصلاتی و مناطق عشایرنشین انجام شد.

به گفته فتحی، در این عملیات ۶۱۲ نفر به دلیل این حادثه امدادرسانی صورت گرفته و ۵۴ دستگاه خودروی گرفتار در برف نیز رهاسازی شدند البته همچنان عملیات امدادرسانی همچنان در جاده‌های کشور ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha