نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه بهارستان در بودجه ۹۸ به داد بیماران sma برسد،گفت: کمک‌های حمایتی به بیماران sma در اولویت برنامه‌های درمانی سال ۹۷ قرار بگیرد.

بهارستان در بودجه ۹۸ به داد بیماران sma برسد

سلامت نیوز:نماینده مردم در  مجلس دهم با بیان اینکه بهارستان در بودجه ۹۸ به داد بیماران sma برسد،گفت: کمک‌های حمایتی  به بیماران sma  در اولویت برنامه‌های درمانی سال ۹۷ قرار بگیرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل ازخانه ملت، اصغر سلیمی   درباره وضعیت بیماران  sma در  کشور، گفت: مجلس شورای اسلامی و دولت باید در بودجه 98 ردیفی مستقل برای بیماران  در  نظر بگیرند و این در حالی است کهوضعیت این نوع از بیماران بسیار خاص است بنابراین جمهوری اسلامی ایران باید به عنوان پشتوانه‌ای محکم، بیماران را در پروسه ای درمانی تنها نگذارد.

کمک‌های حمایتی  به بیماران sma در اولویت قرار  بگیرد

 نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمک‌های حمایتی و اضطراری در سال 97 برای بیماران sma  در نظر گرفته  شود تا بتوان این برهه زمانی را طی کرد اما راهکار اساسی این است که  ردیف بودجه اختصاصی برای بیماران sma اختصاص یابد، تصریح کرد:  عوارض دخانیات در کشور برای درمان بیماران sma   اختصاص یابد.

  سنگ تمام گذاشتن برای درمان بیماران وظیفه دولت و مجلس است

  سلیمی افزود: عوارض کارخانجات صنعتی آلاینده و دخانیات برای درمان هزینه‌های بیماران sma  به طریق اورژانسی در نظر گرفته شود و این در  حالی است که ما مسئول هستیم برای درمان، بیماران سنگ تمام بگذاریم حتی اگر هزینه‌های درمان  این نوع از بیماران بسیار  بالا باشد.
 دولت لایحه اختصاصی برای در مان بیماران sma  به مجلس شورای اسلامی  ارائه دهد تا بتوان  در سال 98 با همیاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی که همواره حامی درمان بیماران هستند، اعتبارات لازم را برای  درمان  بیماران sma  در نظر بگیرم

 سخنگوی کمیسیون شوراها  و امور داخلی مجلس با بیان اینکه بهارستان در بودجه 98 به داد بیماران sma برسد یادآورشد: کمک‌های حمایتی  به بیماران sma در اولویت برنامههای درمانی سال 97 قرار بگیرد.

 بیماری SMA یک بیماری ژنتیکی است  و در این بیماری بر اثر عدم شکل‌گیری کامل یک پروتئین در سلول‌های انسان، برخی عصب‌های حرکتی نمی‌توانند فعالیت خودشان را انجام دهند و به همین دلیل عضلات فرد دچار اختلال می‌شود و در حرکت‌شان محدودیت ایجاد می‌شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • شهریار فکری ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
    0 0
    از نمایندگان مجلس تقاضا میکنم که بودجه ای را برای بیماری اس ام ای در نظر بگیرن