سه‌شنبه ۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه کاهش بینایی و سردرد می‌تواند از نشانه‌های وجود تومور در غده هیپوفیز باشد گفت: اغلب این تومورها خوش خیم هستند.

کاهش بینایی و سردرد نشانه‌ چیست؟

سلامت نیوز:عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه کاهش بینایی و سردرد می‌تواند از نشانه‌های وجود تومور در غده هیپوفیز باشد گفت: اغلب این تومورها خوش خیم هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، نادر اکبری دیلمقانی در حاشیه شانزدهمین کنگره بین‌المللی انجمن علمی جراحان گوش، گلو، بینی، سر و گردن ایران در ارتباط با تومور غده هیپوفیز، اظهار داشت: در این کنگره نحوه جراحی بهتر این بیماری و تکنیک‌های بازسازی قاعده جمجمه مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد و جدیدترین دستاوردها در این زمینه مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

وی افزود: بیمارستان لقمان حکیم زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بوده و در واقع یک بیمارستان دولتی به شمار رفته که جراحی های پیشرفته قاعده جمجمه از ناحیه هیپوفیزدر آن انجام می‌گیرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: بیماری‌های غده هیپوفیز تقسیم‌بندی‌های مختلفی داشته ولی شایع‌ترین آن‌ها تومورهای داخل غده هیپوفیز است که اغلب خوش خیم هستند و این غده در واقع اصلی‌ترین غده متشرح در بدن بشمار می‌رود و بسیاری از سیستم‌ها را در  انسان کنترل می‌کند.

وی ادامه داد: وجود این تومور در غده هیپوفیز می‌تواند سبب اختلال در عملکرد آن، سایش عملکرد غده هیپوفیز و گاهی باعث فشار به ساختمان‌های مجاور آن مانند سیستم بینایی می‌شود که با کاهش بینایی و سردرد همراه خواهد بود.

وی بیان داشت: علت ابتلا به این بیماری ناشناخته است ولی گاهی بیماری‌های سندرمی می‌تواند دلیل آن باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha