رئیس انجمن جراحان گوش،‌گلو،‌ بینی و سر و گردن ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر تجهیزات و وسایل مورد نیاز برای جراحی در اتاق عمل از شرکت‌‌های معتبر است و کیفیت خوبی دارد، گفت: تحریم‌ها سبب کمبود برخی از این وسایل شده و علاوه بر افزایش هزینه‌ها گاهی به سختی تهیه می‌شود.

سکته‌های قلبی در کمین بیماران دچار اختلال خواب

سلامت نیوز:رئیس انجمن جراحان گوش،‌گلو،‌ بینی و سر و گردن ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر تجهیزات و وسایل مورد نیاز برای جراحی در اتاق عمل از شرکت‌‌های معتبر است و کیفیت خوبی دارد، گفت: تحریم‌ها سبب کمبود برخی از این وسایل شده و علاوه بر افزایش هزینه‌ها گاهی به سختی تهیه می‌شود.
سکته‌های قلبی در کمین بیماران دچار اختلال خواب

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، مهدی خواجوی در حاشیه شانزدهمین کنگره بین‌المللی انجمن علمی جراحان گوش، گلو، بینی، سر و گردن ایران در ارتباط با تاثیر تحریم‌ها بر روی جراحی‌های گوش و گلو و سر و گردن ایران، اظهار داشت: این جراحی‌ها ارتباط مستقیمی با ابزارها و وسایل مصرفی در اتاق عمل داشته که تحریم‌ها سبب افزایش هزینه و کمبود برخی از این ابزارها شده است و گاهی تهیه آن سخت بوده ولی با این وجود وسایل موجود همه از شرکت‌های معتبر هستند و دارای کیفیت‌اند.

وی بیان داشت: رشته پزشکی نیاز به تکنولوژی پیشرفته داشته که متاسفانه تحریم‌ها مانعی در برابر ورود این چنین تکنولوژی‌های پیشرفته در کشور هستند و بخشی از این تکنولوژی که موجود بوده در صورت خراب شدن تعمیر آن با مشکل مواجه می‌شود.

خواجوی ادامه داد: برخی از بیماران همچون بیماران مبتلا به سرطان حنجره نیاز به پروتز جهت جایگزینی حنجره دارند که متاسفانه قیمت این پروتزها نسبت به قبل افزایش داشته و برخی از آنها که از خارج تهیه می‌شود با کمبودهایی مواجه است.

رئیس انجمن جراحان گوش،‌گلو،‌ بینی و سر و گردن ایران در ادامه در ارتباط با اختلالات خواب گفت: بخش زیادی از مردم در جوامع مختلف گ رفتار این بیماری هستند و ایرانیان هم مستثنی از این مشکل نبوده و اختلال خواب می‌تواند سبب اختلالات خلقی و رفتاری، کاهش انگیزه کار، بیماری‌های قلبی عروقی،‌فشار خون و مشکلات بینایی شود.

خواجوی با اشاره به اینکه افرادی که دچار اختلالات خواب هستند بیشتر دچار سکته‌های قلبی و مغزی به ویژه هنگام خواب می‌شوند گفت: در کودکان اختلال خواب سبب افسردگی، بیش‌فعالی،‌مشکلات فکری و رفتاری در آ‌نها به دلیل کاهش اکسیژن‌گیری مغزی می‌شود.

وی بیان داشت: خروپف یکی از علامت‌های انسداد هوایی فرد است ولی انواع مختلفی داشته و تمام اختلالات تنفسی هنگام خواب شامل خروپف و نیست و باید نوع انسداد بررسی شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha