برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد (WFP) از کمک تکمیلی یک میلیون یورویی (تقریبا معادل 1/1 میلیون دلار) دولت جمهوری فدرال آلمان بمنظور حمایت از آسیب پذیرترین پناهندگان افغان و عراقی ساکن مهمانشهرها در جمهوری اسلامی ایران ، استقبال می نماید.

برنامه جهانی غذا از کمک یک میلیون یورویی جمهوری فدرال آلمان برای حمایت از پناهندگان در ایران استقبال می نماید

سلامت نیوز: برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد (WFP) از کمک تکمیلی یک میلیون یورویی (تقریبا معادل 1/1 میلیون دلار) دولت جمهوری فدرال آلمان بمنظور حمایت از آسیب پذیرترین پناهندگان افغان و عراقی ساکن مهمانشهرها در جمهوری اسلامی ایران ، استقبال می نماید.

به گزارش سلامت نیوز برنامه جهانی غذا این مبلغ را صرف تامین کمک های نقدی و غذائی برای پاسخگویی به نیازهای مبرم خانواده های پناهنده خواهد نمود. کمک های نقدی  پناهندگان را قادر میسازد تا مواد غذایی را طبق میل وذائقه خود تهیه کرده و در رژیم غذائی خود تنوع ایجاد نمایند. همچنین  اقتصاد محلی به ویژه در بازارهای اطراف مهمانشهرها رونق بیشتری پیدا خواهد کرد.


نگار گرامی، نماینده برنامه جهانی غذا در ایران گفت: " دولت و ملت آلمان بطور مداوم از سال 2014 میلادی ما را حمایت کرده اند. افراد تحت پوشش کمکهای این سازمان در ایران که بسیاری از آنان خانوارهای زن سرپرست میباشند، تنها به کمکهای برنامه جهانی غذا جهت رفع نیازهای غذایی خود اتکا میکنند. وی همچنین افزود:" تداوم حمایت مستمر، امکان کمک بدون وفقه را برای این سازمان فراهم می نماید و بدین خاطر ما بی نهایت از کشور آلمان قدردانی می کنیم.


جمهوری فدرال آلمان در اوایل سال جاری نیز یک میلیون یورو به پروژه کنونی برنامه جهانی غذا اهدا نموده که با احتساب کمک جدید، کشور آلمان به عنوان برترین کشور اهداء کننده این سازمان در ایران در سال 2018 بشمار میرود.


میشائیل کلور-برشتولد، سفیر آلمان در ایران اظهار داشت: اگر بخواهیم با چالشهای مهاجرت کنار بیائیم به دیدگاه  بین- المللی و همکاری چند جانبه نیاز داریم. با چنین روحیه همکاری است که دولت آلمان کمکهای مالی خود به برنامه جهانی غذای سازمان ملل را جهت حمایت از مهاجرین افغان در ایران  با یک میلیون یورو دیگر افزایش داده است.


جمهوری اسلامی ایران با حدود 980،000 پناهنده افغان و عراقی ثبت شده در کشور چهارمین کشور پناهنده پذیر در جهان است. 


برنامه جهانی غذا از اواخر دهه 1980 میلادی، زمانیکه اولین گروه پناهجویان از افغانستان و عراق وارد ایران شدند کمک های غذایی خود را به پناهندگان آغاز نمود.

برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد از طریق تلاش برای تحقق اهداف توسعه پایدار به نجات جان انسان ها در شرایط اضطراری و تغییر زندگی میلیون ها نفر می پردازد. این سازمان در بیش از 80 کشور در سراسر دنیا به انسان های گرفتار در درگیری و بلایای طبیعی امداد غذایی نموده و برای دستیابی به فردایی بهتر پایه ریزی می نماید.


برای اطلاعات بیشتر در خصوص فعالیت های برنامه جهانی غذا در ایران، به تارنمای اختصاصی ما برای ایران مراجعه نمایید: www.wfp.org/countries/iranما را با نشانی  @WFPIranدر توئیتر دنبال کنید.


برای اطلاعات بیشتر، میتوانید با (dara.darbandi@wfp.org) تماس حاصل نمایید. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha