مردی که روی همسر و خواهر همسرش اسیدپاشی کرده بود با بخشش همسرش از زندان و دیه یک میلیارد تومانی بخشید. به گزارش ایسنا رییس کل دادگستری گلستان گفت: امروز در همایش استانی صبر گلستان، یکی از شاکیان که قربانی اسیدپاشی بود، از دیه یک میلیارد تومانی خود گذشت.

سلامت نیوز:مردی که روی همسر و خواهر همسرش اسیدپاشی کرده بود با بخشش همسرش از زندان و دیه یک میلیارد تومانی بخشید. به گزارش ایسنا رییس کل دادگستری گلستان گفت: امروز در همایش استانی صبر گلستان، یکی از شاکیان که قربانی اسیدپاشی بود، از دیه یک میلیارد تومانی خود گذشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از قانون ،هادی هاشمیان اظهار کرد: هفت سال پیش در جریان یک اختلاف خانوادگی، یک خانم جوان مورد اسیدپاشی قرار گرفت و از ناحیه دست و صورت و یک چشم آسیب دید. بهناز چوپانی از حق خود گذشت و همه یک میلیارد تومان مبلغ دیه را بخشید.هاشمیان گفت: محکوم این پرونده نیز که ازهفت سال پیش زندانی بود، آزاد شد. به گزارش ایران شوک که هفت سال پیش منتشر شد در یکی از روزهای سال 91 مرد خشمگین در اسیدپاشی انتقامجویانه‌ای همسر سابق و خواهر تازه عروس وی را مورد حمله قرار داد و تراژدی دردناكی را رقم زد.این اسیدپاشی در گرگان رخ داد و در آن مرد كینه‌جو نیز دست به خودزنی زد اما از مرگ نجات یافت.

سر ظهر بود كه زنگ خانه به صدا درآمد، آن سوی دیوار همسر سابق زن اضطراب خاصی داشت. مرد نجار به زینب گفت كه پسرشان را برای ملاقات با وی آورده است، مادر كه سراز پا نمی‌شناخت با سرعت در را باز كرد به امید اینكه پسر 6 ساله‌اش را در آغوش بگیرد و همین قدر كافی بود تا مرد اسیدپاش پای در خانه وی و خواهرش بگذارد و توطئه‌ هولناكش را عملی كند. عقربه‌ها ساعت دو بعد از ظهر روز 12 شهریور سال جاری را نشان می‌داد كه جیغ‌های جانسوز دو زن جوان سكوت محله گلشهر گرگان را شكست، همسایه‌ها با شنیدن فریادهای سوختم، سوختم به كوچه ریختند و به كمك دو خواهر شتافتند، دو زن جوان داخل حمام خانه گرفتار شده بودند و هنگامی كه اهالی محل در حمام را باز كردند با صحنه‌های دلخراشی روبه‌رو شدند.

آنان كه روی صورت‌شان اسید پاشیده شده بود از شدت سوختگی به خود می‌پیچیدند. با گزارش این ماجرا به اورژانس و پلیس 110 گرگان، تیم‌هایی از كلانتری و اورژانس وارد صحنه این جنایت اسیدی شدند، تیم پزشكی با روبه‌رو شدن با دوزن جوان ابتدا دوش آب سرد را باز كردند و سعی كردند تا آثار اسید را از بین ببرند و پس از آن نیز هر دوی آنان را برای درمان به بیمارستان انتقال دادند.

ماموران كلانتری نیز برای یافتن عامل اسیدپاشی دست به تجسس زدند و با تحقیقات محلی متوجه شد كه همسر یكی از خواهران جوان به نام «زینب» 26 ساله با گالن كوچك قرمزرنگ وارد خانه شده و دقایقی بعد سراسیمه از آنجا فرار كرده است. پلیس با مراجعه به بیمارستان و تحقیق از زینب كه وضعیتش از خواهر كوچك‌تر خود بهتر بود متوجه شد كه همسر سابق وی به نام كامران به بهانه اینكه پسر خردسالش را برای ملاقات با وی نزدش برده وارد خانه آنان شده و به سروصورت‌شان اسید پاشیده است. زینب كه از ناحیه پیشانی، پاها، دست‌ها و پشت بدنش دچار سوختگی 30 درصدی شده بود به پلیس گفت: من و همسرم ازسه ماه پیش از یكدیگر جدا شده‌ایم و پسرمان به نام كیانوش گاهی پیش من می‌ماند و گاهی نیز نزد پدرش بود، چند روزی می‌شد كه كامران پسرمان را پیش خودش برده بود و امروز می‌خواست بچه‌ام را به خانه‌ام بیاورد، من و خواهر 18 ساله‌ام به نام «بهناز» در طبقه‌های جداگانه این ساختمان زندگی می‌كنیم.

بهناز خانه من بودكه ساعت دو بعد از ظهر زنگ خانه به صدا درآمد و كامران گفت كه كیانوش را نزدم آورده است، وقتی با خوشحالی در را باز كردم تا پسرم را ببینم، ناگهان دیدم كامران گالن كوچكی در دست دارد و با حالت خشم عجیبی به سوی در آپارتمان حمله‌ور شد، خیلی ترسیدم می‌خواستم در را ببندم كه وی با لگد ضربه‌ای زد و مانع این كار شد، از ترسم همراه با بهناز به حمام رفتیم و در را قفل كردیم كه كامران با لگد در را باز كرد و روی ما اسید پاشید و هنگامی كه می‌خواست فرار كند به من گفت. دلم خنك شد كه شبیه عجوزه‌ها شدی! سپس در را بست و فرار كرد.

با این ادعاهای تلخ، پلیس برای دستگیری مرد اسیدپاش وارد عمل شد و با شناسایی مخفیگاهش در یك عملیات ضربتی به آنجا نفوذ كرد ولی دید كه وی ساعاتی پیش با خودزنی سعی در خودكشی داشته كه به بیمارستان انتقال یافته است. بدین ترتیب برای بررسی ماجرا به بیمارستان رفتند و با بازجویی از وی دریافتند كامران به دلیل كینه قدیمی از همسر سابقش تصمیم به اسیدپاشی گرفته و پس از این كار دست به خودكشی زده است كه با كمك همسر دومش و همسایه‌ها به بیمارستان منتقل شده است.

در این مرحله با دستور شعبه سوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب گرگان كامران در بخش مراقبت‌های ویژه تحت نظر قرار گرفته شد تا پس از بهبودی بازداشت شود. فرشاد چوپانی برادردوخواهری كه مورد اسیدپاشی قرار گرفته‌اند گفت: كامران پسرعمه‌مان است. وی پس از اینكه عاشق دوست صمیمی خواهرم شد و قرار گذاشت با وی ازدواج كند با مخالفت زینب روبه‌رو شد و خواهرم بلافاصله طلاق گرفت.

دامادمان دو ماه پس از طلاق با دوست خواهرم ازدواج كرد و با وجود این ازدواج باز مزاحم زندگی خواهرم بود و بارها به خانه خواهرم رفته و با وی دعوا كرده بود تا اینكه روز حادثه از بیمارستان به ما زنگ زدند و گفتند كه هر دو خواهرم در بخش سوانح و سوختگی بستری هستند. هنگامی كه به بیمارستان رفتم با دست و صورت‌ باندپیچی شده آنان روبه‌رو شدم و فهمیدم كامران دست به اسیدپاشی زده است. خیلی ناراحتیم. خواهر كوچك‌ترم كه به تازگی ازدواج كرده است چشم راست خود را از دست داده و بیگناه در آتش خشم پسرعمه كینه‌جوی‌مان سوخته است.

وی در ادامه افزود: به خاطر نبود امكانات خواهرانم به بیمارستان سوانح و سوختگی شهر ساری اعزام شده‌اند ولی پزشكان اعلام كرده‌اند كه «زینب» و «بهناز» باید برای چند جراحی پوستی و جراحی چشم به تهران منتقل شوند كه با توجه به مشكلات مالی كه داریم در طول این چند روز نتوانسته‌ایم آنان را به تهران منتقل كنیم و بیمارستان نیز با ما همكاری نمی‌كند.

چوپانی در پایان گفت: از مسئولان درخواست داریم برای بهبود وضعیت دو خواهرم كمك كنند و با توجه به هزینه بسیار بالای عمل جراحی تاكنون نتوانسته‌ایم هزینه عمل را واریز كنیم. بنابراین گزارش همزمان با اقدامات پزشكی برای نجات این دو خواهر مرد اسیدپاش در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات برای روشن ساختن انگیزه وی از چنین اقدام هولناكی خصوصاً بعد از ازدواج با زن مورد علاقه‌اش كه از دوستان صمیمی زینب بود ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha