دو شایعه منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر استاندارد نبودن برخی فرآورده‌های گوشتی و نیز ویروسی بودن برخی دلسترها از سوی اداره کل استاندارد تهران تکذیب شد.

سلامت نیوز: دو شایعه منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر استاندارد نبودن برخی فرآورده‌های گوشتی و نیز ویروسی بودن برخی دلسترها از سوی اداره کل استاندارد تهران تکذیب شد.

به گزارش سلامت نیوز، محمودرضا طاهری - مدیرکل استاندارد استان تهران - در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که هر از چند گاهی در فضای مجازی شاهد انتشار شایعه‌های مختلفی در خصوص غیر استاندارد بودن برخی محصولات غذایی هستیم، گفت: در این رابطه مردم صرفا به اخبار تایید شده از سوی سازمان استاندارد توجه کنند و به شایعات توجهی نداشته باشند.

وی ادامه داد: غیر استاندارد بودن محصولات مختلف همواره توسط اداره کل استاندارد تهران اعلام شده است و مردم تنها به اخبار مورد تایید از سوی این اداره کل اکتفا کنند.

مدیرکل استاندارد استان تهران همچنین با اشاره به دو شایعه مربوط به غیر استاندارد بودن ۱۸ فرآورده گوشتی و نیز ویروسی بودن دلسترهایی با طعم انگور و انار، بیان کرد: این مطالب مورد تایید اداره کل استاندارد تهران نیست و صرفا شایعه است و از سوی سازمان استاندارد تکذیب می‌شود.

در شایعه مربوط به نامنطبق بودن ۱۸ فرآورده گوشتی با استانداردهای تعیین شده که در برخی شبکه‌های مجازی منتشر شده عنوان شده که " اداره کل استاندارد استان تهران اقدام به نمونه‌برداری ۲۶ نمونه سوسیس و کالباس و همبرگر از مراکز عرضه و فروشگاه های زنجیره‌ای نموده و این نمونه‌ها از نظر منشاء بافت گوشتی، مورد آزمون قرار گرفت که از نمونه‌برداری‌های صورت گرفته ۱۸ مورد سوسیس و کالباس متأسفانه با استانداردهای مربوطه منطبق نبوده‌اند". در این شایعه نام برخی از برندهای صنایع غذایی ذکر شده است.

همچنین در شایعه دیگری مربوط به غیراستاندارد و ویروسی بودن دلسترهای انار و انگور عنوان شده که " به اطلاع تمام هموطنان عزیز برسانید که تا اطلاع ثانوی از خوردن نوع دلستر با طعم انگور و انار را به علت استفاده از طمع دهنده‌های با زمان بسیارپایین جدا خودداری کنید". در این شایعه عنوان شده استفاده از این دلسترها موجب برخی بیماری‌ها می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha