رییس مرکز زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه زلزله روز گذشته ملارد استان تهران تک رخداد لرزه‌ای بوده است، گفت: چنین رخداد‌هایی نمی‌تواند نشان‌دهنده احتمال زلزله‌های مهم در آینده باشد.

نگرانی ها درباره زلزله روز گذشته ملارد استان تهران

سلامت نیوز: رییس مرکز زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه زلزله روز گذشته ملارد استان تهران تک رخداد لرزه‌ای بوده است، گفت: چنین رخداد‌هایی نمی‌تواند نشان‌دهنده احتمال زلزله‌های مهم در آینده باشد.

 به گزارش سلامت نیوز ، دکتر علی بیت‌اللهی در گفتگو با ایسنا با اشاره به زلزله ۲.۶ روز گذشته در ملارد استان تهران، افزود: این زلزله در ساعت ۱۴ و ۹ دقیقه در مختصات ۳۵.۶۵ شمالی و ۵۰.۹۶ شرقی در عمق ۱۹ کیلومتری رخ داد.

وی رومرکز این زمین‌لرزه را در استان تهران دانست و خاطر نشان کرد: این زلزله در ۳ کیلومتری ملارد، ۸ کیلومتری وحیدیه و ۹ کیلومتری شهریار استان تهران به ثبت رسیده است.

بیت‌اللهی با بیان اینکه این زلزله موجب نگرانی‌هایی شده است، اظهار کرد: برخی بر این باورند که زلزله روز گذشته همانند زلزله ۵.۲ ملارد سال گذشته باشد که به نظر من چنین برداشتی مبتنی بر واقعیت نیست.

مدیر مرکز زلزله مرکز تحقیقات راه در این باره توضیح داد: در زلزله سال گذشته ملارد، فوج لرزه‌هایی در جنوب کرج جانمایی شد و توسط مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک ثبت و به مسؤولان اعلام شد.

وی اضافه کرد: در پی این فوج‌لرزه‌ها در ساعت ۲۲ و ۲۷ دقیقه و ۲۷ ثانیه روز چهارشنبه، ۲۹ آذر ماه ۱۳۹۶ زلزله‌ای با بزرگای ۵.۲ رخ داد.

وی با تاکید بر اینکه زلزله روز گذشته تک‌رخداد لرزه‌ای است که در مناطق غربی تهران است که گاه و بیگاه از این نوع رخداد‌ها ثبت می‌شود، خاطر نشان کرد: این زمین‌لرزه‌ها امری عادی از نظر رژیم لرزه‌خیزی این گستره است.

بیت‌اللهی در عین حال تاکید کرد: این گفته به معنای عدم رخداد‌های لرزه‌ای مهم در این بخش نیست و اساسا نمی‌شود این گونه سخن گفت و این نوع گفتار، علمی نیست.

بیت‌اللهی ادامه داد: به نظر من تک‌رخداد‌های لرزه‌ای نمی‌تواند به خودی خود معرف احتمال بالای وقوع زلزله بزرگ در آینده باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha