دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶
کد خبر: 259365

نداشتن خواب کافی یا مصرف مواد الکلی می‌تواند موجب قرمزی چشم‌ها شود اما عوامل دیگری هم می‌توانند عامل قرمزی چشم‌ها باشند.

۵ دلیل احتمالی قرمزی چشم‌ها

سلامت نیوز: نداشتن خواب کافی یا مصرف مواد الکلی می‌تواند موجب قرمزی چشم‌ها شود اما عوامل دیگری هم می‌توانند عامل قرمزی چشم‌ها باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، قرمزی چشم‌ها به طور کلی عاملی نگران کننده نیست اما زمانیکه با درد، ترشحات غیرمعمول یا تاری دید همراه باشد می‌تواند نشان‌دهنده وجود یک مشکل پزشکی باشد.

سایت تخصصی "مدیکال دیلی" در این مطلب به معرفی برخی از عواملی پرداخته که موجب قرمزی چشم‌ها می‌شوند:

التهاب ملتحمه

بر اثر این عارضه، لایه بیرونی چشم ملتهب یا عفونی شده که موجب می‌شود چشم‌ها به رنگ صورتی یا قرمز دیده شود. این بیماری واگیردار بوده و معمولا با علائمی همچون خارش، ترشح و ریزش اشک از چشم‌ها همراه است.

استفاده بیش از حد از قطره چشم

در صورتیکه از قطره‌های چشم برای درمان بیماری‌های چشمی استفاده می‌کنید باید از طرز استفاده صحیح آن اطمینان داشته باشید. در حقیقت طرز استفاده صحیح از آن به دفعات مصرف قطره اشاره دارد. بسیاری از قطره‌های چشم حاوی "ایمیدازولین" است که از طریق منقبض کردن رگ‌های خونی در چشم عمل می‌کند اما اگر در مصرف آن زیاده‌روی شود به عروق آسیب می‌زند و به قرمزی چشم‌ها منجر می‌شود.

آسیب دیدن لنزهای تماسی

درصورتیکه به دنبال استفاده از لنز، چشم‌ها دچار قرمزی شوند احتمال آسیب‌دیدگی لنزها وجود دارد. همچنین افرادی که از لنز استفاده می‌کنند بیشتر در معرض ابتلا به زخم قرنیه هستند.

محرک‌های زیست محیطی

قرار گرفتن در معرض دود سیگار، هوای خشک، گرد و غبار و دیگر عوامل زیست محیطی موجب قرمزی چشم‌ها می‌شود.

استفاده بیش از حد از صفحات نمایشگر

کار کردن طولانی مدت با رایانه و گوشی‌های هوشمند فشار مضاعفی را به چشم‌ها وارد می‌کند و باعث می‌شود فرد دچار علائمی همچون سردرد، قرمزی چشم‌ها، تاری دید و عدم تمرکز شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha