نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، رفتن به سونا به میزان قابل توجهی در کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی مؤثر است.

بهترین راه برای کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی

سلامت نیوز:۰نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، رفتن به سونا به میزان قابل توجهی در کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی مؤثر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، رفتن به سونا به میزان قابل توجهی در کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی مؤثر است.

به گزارش دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، رفتن به سونا به میزان قابل توجهی در کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی مؤثر است.

این مطالعه که توسط دانشمندان فنلاندی صورت گرفته بیانگر آن است، ۴ بار سونا در یک هفته به میزان قابل توجهی خطر بروز بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

نتایج این تحقیقات تأیید می‌کند، رفتن منظم به سونا می‌تواند خطر مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی را در افراد میانسال کاهش دهد.

تیم پژوهش از دانشگاه فنلاند می‌گویند: «حمام سونای مکرر به طور قابل توجهی خطر ابتلا به مرگ ناگهانی قلبی، خطر مرگ ناشی از بیماری عروق کرونر و سایر حوادث قلبی و همچنین مرگ و میر کلی را کاهش می‌دهد».

محققان ۱۶۸۸ زن و مرد بالای ۵۰ را تحت بررسی قرار دادند و دریافتند، علاوه بر کاهش ریسک بیماری‌های قلبی حمام سونا ریسک بروز آلزایمر را کاهش می‌دهد.

«Kausik Ray» یکی از محققان این پژوهش و عضو تیم مطالعاتی از کالج امپریال لندن می‌گوید: «نتایج یک بررسی ۱۵ ساله تأیید می‌کند، میان استفاده مرتب از سونا و نرخ بقا ارتباط مستقیم وجود دارد».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha