عضو کمیسیون بهداشت مجلس، با تاکیدبراینکه دولت الکترونیک باید به تمام بخش‌های حوزه سلامت تسری پیدا کند راه‌اندازی سامانه ثبت ملی پرستاران را گامی مثبت در جهت ساماندهی این قشر دانست.

دولت نباید بدون تامین منابع به تعرفه پرستاران ورود می‌کرد

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت مجلس، با تاکیدبراینکه دولت الکترونیک باید به تمام بخش‌های حوزه سلامت تسری پیدا کند راه‌اندازی سامانه ثبت ملی پرستاران را گامی مثبت در جهت ساماندهی این قشر دانست.

به گزارش سلامت نیوز، محمد حسین قربانی در گفت وگو با خانه ملت،  در واکنش به انتشار خبری از سوی مدیرکل دفتر ارتقای سلامت و خدمات بالینی معاونت پرستاری وزارت بهداشت مبنی بر راه‌اندازی سامانه ثبت ملی پرستاران، گفت: هم‌اکنون که در حال حرکت به سمت اجرای دولت الکترونیک هستیم باید در تمام ابعاد در قوای سه گانه تسری داشته باشد، ضمن اینکه لازم است در حوزه پرستاری اعداد و ارقامی از داشته‌هایمان در حوزه تعلیم و تربیت نیرو در این بخش و هزینه زیادی که نظام برای تحقق این مهم پرداخته است، وجود داشته باشد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تاکنون آمار دقیقی از میزان افراد شاغل در حوزه پرستاری و میزان فارغ‌التحصیلان این رشته وجود نداشته است و مشخص نیست که چه تعداد از آنها بیکار هستند و حتی برای تعیین میزان نیروی انسانی مورد نیاز این بخش معیاری وجود ندارد که دانشگاه‌ها بر اساس آن برنامه‌ریزی کنند.

وی یادآور شد: راه‌اندازی سامانه ثبت ملی نه تنها باید در حوزه پرستاری صورت پذیرد، بلکه باید در تمام حوزه‌ها این نگاه کارشناسی وجود داشته باشد و در این رابطه این آمار و ارقام است که به ما قدرت می‌دهد تا بتوانیم بر اساس نیاز موجود در کشور برنامه‌ریزی کنیم.


دولت نباید بدون تامین منابع به تعرفه پرستاران ورود می‌کرد

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به وضعیت قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری که از مهم‌ترین دغدغه‌های این قشر بوده است، تصریح کرد: مجلس در مورد تعرفه پرستاری به وظایف خود عمل کرد و در این شرایط تنها ضعف در دولت است که تاکنون آن را عملیاتی نکرده است، کما اینکه ما هم از دولت گلایه داریم که اگر قرار بود منابع این بخش را تامین نکند چرا این لایحه را به مجلس آورد و این انتظار را برای جامعه پرستاری ایجاد کرد؟

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: امیدواریم که همکارانمان در کمیسیون تلفیق بودجه 98 در مجلس برای تحقق این مهم نیز تدابیری اندیشیده و ردیفی را بدان اختصاص دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha