چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲
کد خبر: 259570

انار میوه‌ای بهشتی است که خواص بسیار زیادی دارد. از مهم‌ترین خواص انار پاکسازی و تصفیه خون است. مصرف انار فوق‌العاده برای سلامتی مؤثر است و فواید بسیاری برای سلامت پوست و مو، جلوگیری از کم خونی، بهبود سلامت قلب و درمان بیماری‌ها دارد.

خواص شگفت‌انگیز انار برای پوست و مو

سلامت نیوز: انار میوه‌ای بهشتی است که خواص بسیار زیادی دارد. از مهم‌ترین خواص انار پاکسازی و تصفیه خون است. مصرف انار فوق‌العاده برای سلامتی مؤثر است و فواید بسیاری برای سلامت پوست و مو، جلوگیری از کم خونی، بهبود سلامت قلب و درمان بیماری‌ها دارد.

 پوست انار را دور نریزید
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران بانو، اکثر ما دانه‌های قرمز انار را مصرف نموده و پوست آن را بدون توجه به فواید زیادی که دارد، دور می‌ریزیم در حالی که پوست انار خشک شده مانند خود میوه انار دارای خواص زیادی است و این روزها، در بسیاری از کرم‌های پوستی یا شامپوها و تقویت‌کننده‌های مو از عصاره انار استفاده می‌شود. پوست انار آنتی اکسیدان فراوان دارد و با جوش و آکنه صورت مبارزه می‌کند پوست انار را در ماهیتابه تفت دهید تا کاملاً خشک شود و بعد از خنک شدن آسیاب کنید و پودر به دست آمده را با آبلیمو و گلاب ترکیب کنید و روی جوش و آکنه قرار دهید.همچنین پوست انار کلاژن پوست را تحریک و از پیری و چین و چروک پوست جلوگیری می‌کند.


 شفافیت پوست با ماسک عصاره انار
شما می‌توانید عصاره انار را به‌عنوان یکی از مواد تشکیل دهنده ماسک صورت، جمع‌آوری کنید. اسیدهای موجود در عصاره‌ انار به تجدید سلول‌ها سرعت می‌بخشد، بافت پوست را ترمیم می‌کند و به پوست کدر جانی دوباره می‌دهد. اگر از عصاره‌ انار به‌عنوان ماسک استفاده می‌کنید، آن را با روغن زیتون یا روغن نارگیل مخلوط کنید. مقدار کافی از این مخلوط را روی صورت‌تان پخش کنید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. سپس، با آب گرم بشویید و به آرامی با حوله خشک کنید.


 تأثیر انار بر بازسازی سلول‌ها
معمولاً با بالارفتن سن، پوست با مشکلاتی از قبیل رنگدانه‌‌سازی بیش از حد و ایجاد لکه‌های پیری مواجه می‌شود به همین دلیل است که توصیه می‌شود حتماً از انار و مشتقات آن استفاده کنید تا این میوه بهشتی، از شما در مقابل انواع آسیب‌های پوستی محافظت کند. انار با کمک به تولید آنتی اکسیدان‌های طبیعی که توسط بدن تولید می‌شوند، به جوان‌سازی سلول‌های پوست کمک می‌کند.


 پاکسازی پوست با انار
از دیگر خواص انار برای پوست می‌توان به فواید روغن هسته انار اشاره نمود که می‌تواند عمیقاً داخل پوست نفوذ کرده و پوست را از درون مرطوب سازد. انار حاوی پانتونیتیک اسید است که این ماده، باعث دور نگه‌داشتن باکتری‌ها از پوست و مرطوب نگه‌داشتن آن در طول روز می‌شود. کافی است صورت را شسته، سپس مقداری پنبه را به آب انار آغشته کنید و آن را به پوست خود بمالید. این کار علاوه بر تأثیر بر کاهش آکنه و جوش‌، می‌تواند پوست شما را سفت کرده و مانند یک تونر عمل کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha