مدیرکل انتقال خون استان خوزستان با اشاره به ابتلای بیش از 2500 نفر به تالاسمی در این استان گفت: در حالی که این بیماران به خون زیر ۱۰ روز نیاز دارند، آمار مراجعه جهت اهدای خون کاهش یافته است.

خوزستان به خون نیاز دارد/ 2500 نفر گرفتار تالاسمی

سلامت نیوز:مدیرکل انتقال خون استان خوزستان با اشاره به ابتلای بیش از 2500 نفر به تالاسمی در این استان گفت: در حالی که این بیماران به خون زیر ۱۰ روز نیاز دارند، آمار مراجعه جهت اهدای خون کاهش یافته است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،عبدالعزیز فقهی مدیرکل انتقال خون استان خوزستان  در ارتباط با فراخوان اهدای خون در این استان، اظهار داشت: به دلیل سردی هوا و بارندگی‌های هفته‌های گذشته آمار مراجعه جهت اهدای خون در این استان کاهش یافته است.

وی با تأکید بر اینکه بیماران مبتلا به تالاسمی نیاز به خون تازه و زیر 10 روز دارند، گفت: خوزستان بیش از 2500 بیمار مبتلا به تالاسمی داشته که بر اساس نیاز این افراد پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده و فراخوان جهت اهدای خون صورت گرفته است.

مدیرکل انتقال خون استان خوزستان ادامه داد: ما بر اساس نیاز بیمارستان‌ها جهت اهدای خون فراخوان می‌کنیم و بر همین اساس از هموطنان عزیز در این استان تقاضا داریم که جهت اهدای خون خود به پایگاه‌های سازمان انتقال خون مراجعه کنند.

فقهی خاطرنشان کرد: خوزستان روزانه به حدود 450 واحد خون نیاز دارد که برای مصدومان تصادفات، بیماران مبتلا به سرطان، تالاسمی و افراد دارای انجام جراحی استفاده می‌شود که این نیاز نسبت به استان‌های مشابه  بیشتر است.

وی گفت:‌هموطنان می‌توانند هر سه ماه یکبار جهت اهدای خون مستمر اقدام کنند و این مسئله علاوه بر اینکه برای سلامتی خودشان مفید است، امر خیر به شمار رفته و اجر اخروی نیز به همراه دارد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha