نماینده مردم فریدون‌شهر در مجلس روند بررسی استعفای نمایندگان در مجلس را تشریح کرد.

آخرین خبر از استعفای دسته‌جمعی نمایندگان اصفهان به دلیل حذف ردیف‌های بودجه آب رسانی این استان

سلامت نیوز: نماینده مردم فریدون‌شهر در مجلس روند بررسی استعفای نمایندگان در مجلس را تشریح کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، اکبر ترکی نماینده مردم فریدون شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی  با اشاره به استعفای دسته‌جمعی نمایندگان استان اصفهان به دلیل حذف ردیف‌های بودجه آب رسانی این استان از بودجه سال آینده، اظهار داشت: نامه استعفا نمایندگان اصفهان روز (چهارشنبه ۱۴ آذر) به رئیس مجلس تقدیم شده و منتظر بررسی آن در هیئت رئیسه پارلمان هستیم.

وی افزود: نمایندگان استان خواستار این هستند تا با مسئولانی که به آن‌ها معترض هستند جلسه مشترکی برگزار شوند و مسئله بررسی و حل و فصل شود.

نماینده مردم فریدون شهر در مجلس ادامه داد: اگر این مسئله حل نشود و همین روال ادامه یابد، باید استعفای نمایندگان استان اصفهان در هیئت رئیسه بررسی و درباره آن تصمیم‌گیری شود.

ترکی اضافه کرد: در صورتی که هیئت رئیسه با استعفا موافقت کند، استعفا به صحن علنی ارجاع شده و هر یک از نمایندگان دلایل استعفای خود را مطرح می‌کنند پس از آن موافق و مخالف صحبت می‌کنند و در نهایت در این باره رأی‌گیری می‌شود.

ترکی در پاسخ به این پرسش که آیا نمایندگانی که متقاضی استعفا هستند در جلسات صحن علنی پارلمان حضور می‌یابد یا خیر؟ گفت: تا زمانی که استعفای نمایندگان استان بررسی و با آن موافقت شود، نمایندگان در جلسات صحن حضور می‌یابد چرا که عدم حضور غیبت محسوب شده و غیرقانونی است و نمایندگان استان اصفهان نمی‌خواهند که کار غیر قانونی انجام دهند.

 روز چهارشنبه (۱۴ آذر) نمایندگان استان اصفهان نامه استعفای خود را تقدیم هیئت رئیسه مجلس کردند و اکبر رنجبرزاده عضو هیئت رئیسه مجلس در همین راستا در گفتگو با تسنیم از جلسه‌ای در هفته آینده در هیئت رئیسه پارلمان، برای رسیدگی به استعفای نمایندگان استان اصفهان خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha